آمریکا فضاپیمای چینی را امانت می‌خواهد

ایرنا نوشت: سازمان فضایی آمریکا(ناسا) از پکن خواست اجازه دهد فضاپیمای 'Chang’e ۴' و ماهواره رله داده های فضایی چین را برای انجام سفر به نیمه تاریک ماه به امانت بگیرد.

دانشمند ارشد پروژه چین برای سفر به ماه گفت، دانشمندان هوا- فضای آمریکا از چین خواستند تا به آنها اجازه دهد از این فضاپیما و ماهواره برای کمک به انجام پروژه آمریکا در زمینه سفر به نیمه تاریک ماه استفاده کنند.

وی در گفت وگو با شبکه 'سی سی تی وی' چین افزود، دانشمندان ناسا چند سال پیش در یک کنفرانس بین المللی این درخواست را مطرح کردند. آنها از چین خواستند تا برای کمک به پروژه آمریکا، مدت زمان ماموریت ماهواره رله داده های فضایی 'Queqiao' را افزایش دهد و دستگاه هدایت رادیویی آمریکا را در Chang’e ۴ تعبیه کند. 

وو خاطر نشان کرد، چین از این فرصت استفاده و با آمریکا همکاری خواهد کرد. ماهواره رله داده های فضایی Queqiao نقشی مهم در فرود نرمChang’e ۴ در نیمه تاریک ماه در ۳ ژانویه داشت.  امواج رادیویی نمی توانند به آن بخش از سطح ماه که به طور مستقیم از زمین دیده نمی شود، برسند. دانشمندان برای فایق آمدن بر این مشکل، Queqiao را برای کمک به ارسال سیگنال ها از Chang’e به زمین به فضا پرتاب کردند.

طبق اعلام رسانه های دولتی چین، آمریکا و کشورهایی مانند آلمان، سوئد، هلند و عربستان، در اجرای این پروژه به چین کمک کردند. دانشمندان هوا- فضای چین نیز اعلام کردند، این کشور داده های مربوط به فرود فضاپیمای Chang’e را در اختیار ناسا گذاشت. ناسا هیچ بیانیه ای در رابطه با همکاری با چین صادر نکرد.  کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۱، قانون محدودیت همکاری های فضایی بین چین و آمریکا را تصویب کرد. 

۵۶۵۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =