آیت‌الله جنتی: فتنه دشمن بدبین کردن مردم به انقلاب است/چرا مسئولان برجام را آتش نزدند؟

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن فعلا به فکر مسائل نظامی‌نیست، گفت: فتنه آن‌ها این است که افکار عمومی را از طریق رسانه‌های زیادی که در اختیار دارند، بدبین کنند.

 به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری ها آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در نشست مشترک هیئت رئیسه مجلس خبرگان در دور پنجم با کمیسیون‌های داخلی این مجلس که صبح امروز(پنجشنبه ۲۷ دی‌ماه) برگزار شد با  تبریک دهه فجر و تسلیت شهادت حضرت زهرا(س)، رحلت آیت‌الله هاشمی شاهرودی را مصیبتی برای مجلس خبرگان، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام دانست و گفت: آیت‌الله هاشمی شاهرودی فردی ارزنده و فقیهی وارد به مسائل اصولی و فقهی بودند که به تربیت مجتهد پرداختند و فعالیت‌های گوناگونی داشتند.

آیت‌الله جنتی، بیماری آیت‌الله مومن را واقعه‌ای تلخ برای مجلس خبرگان و شورای نگهبان دانست و افزود: متأسفانه حال‌شان رضایت‌بخش نیست؛ هوشیاری خیلی خوبی ندارند اما جهات دیگر ایشان مناسب است و امیدواریم هرچه زودتر شفا پیدا کنند.

رییس مجلس خبرگان به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان برای حذف اسلام و حکومت اسلامی کمر بسته‌اند و ما هم باید هوشیار باشیم و نقشه‌های آنان را رصد و خنثی کنیم.

وی ادامه داد: باید با وحدت و انسجام مردم و مسئولین، همه در صحنه باشیم و از مواضع انقلاب و امام دفاع و دستاوردهای انقلاب را به رخ بکشیم.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه چهل سال از انقلاب می‌گذرد و دشمنان و حتی دوستان باور نمی‌کردند که انقلاب با این همه دشمن بتواند چهل سال سر پا بایستد، اما به لطف خدا توطئه‌ها خنثی و وظیفه ماست که در جنگ روانی دشمن فعالانه ایفای نقش کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن فعلا به فکر مسائل نظامی‌نیست، تصریح کرد: فتنه آن‌ها این است که افکار عمومی را از طریق رسانه‌های زیادی که در اختیار دارند فاسد کنند و مردم را بدبین کنند. ما باید بایستیم و حرف‌هایمان را بزنیم. حرف برای گفتن هم زیاد داریم و هر چقدر بگوییم کم است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری دستاوردهای انقلاب را بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: دستاوردهای معنوی آن خیلی بیشتر از دستاوردهای مادی است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت معیشتی مردم، تاکید کرد: وضعیت معیشتی برخی از مردم در حالت خوبی نیست و همگی باید تلاش کنیم این موضوع را بهبود ببخشیم. دولت نیز باید با حذف هزینه‌های زائد و فروش اموالی که در اختیار دارد، به وضعیت اقتصادی مردم سامان ببخشد. شرایط اقتصادی کنونی نباید در جامعه ما ایجاد نا امیدی کند. اگر مردم نا امید شوند، دیگر در صحنه حضور پیدا نمی‌کنند.

جنتی با بیان این‌که «عده‌ای به دست آمریکا نگاه می‌کنند»، تصریح کرد: بنا به گفته رهبر انقلاب اسلامی آمریکا در حال افول است، ولی همچنان عده‌ای در داخل چشم به آمریکایی‌ها دوخته‌اند. امروز آمریکا پس از شکست‌های متعدد در منطقه به جایی رسیده که با هواپیمای چراغ خاموش و بدون استقبال رسمی وارد عراق می‌شود. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که مسئولان جمهوری اسلامی ایران به راحتی در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کنند و مورد استقبال مردم عراق نیز قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: بدون شک اروپا نیز از اگر از آمریکا بدتر نباشد، بهتر نیست؛ زیرا آن‌ها نیز در قضیه برجام تنها اتلاف وقت می‌کنند حتی برخی همان کشورها از گروهک منافقین هم حمایت به عمل می‌آورند و دل‌بستن به اروپا نیز عین سفاهت است. متاسفانه در قضیه برجام مسئولان کشور ما به توصیه‌های رهبر انقلاب توجه نکردند و امروز نیز نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

جنتی با اشاره به سخنان رهبری درباره مقابله با اقدام آمریکایی‌ها در صورت پاره کردن برجام، تصریح کرد: باید از مسئولان گله کنیم که چرا این کار(آتش زدن برجام) را نکردند؛ در نهایت هم باید همین کار را بکنند.

وی با حمایت از ورود نیروهای انقلابی به عرصه فضای مجازی، گفت: فضای مجازی می‌تواند یک فرصت برای نیروهای انقلابی باشد. قطعاً از این کارکرد هم می‌توان برای مجد و عظمت اسلام و انقلاب استفاده کرد.

رییس مجلس خبرگان گفت: فضای مجازی شبیه به یک تیغ دولبه است که باید از آن با احتیاط استفاده کنیم. اوایل انقلاب نیز عده‌ای با شیوع رادیو و تلویزیون مخالفت می‌کردند اما از همین رسانه‌ها نیز توانستیم بهره درست بگیریم.

وی در پایان گفت: اهالی متخصص در حوزه فضای مجازی اعتقاد دارند که می‌توان از این عرصه برای انقلاب و اسلام بهره گرفت، پس ما نیز باید با نگاهی جهادی و انقلابی وارد عرصه شویم تا کشتی انقلاب اسلامی را به سرمنزل مقصود برسانیم.

214219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =