برگزاری هفته قرآن و عترت لرستان با ٢٠ جشنواره و مسابقه فرهنگی،هنری و قرآنی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت : هفته قرآن و عترت استان لرستان مشتمل بر٢٠جشنواره و مسابقه فرهنگی،هنری و قرآنی از ششم تا دوازدهم بهمن ماه در شهرستان های خرم آباد،بروجرد و کوهدشت برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، حجت الاسلام حمید رضا حنان با اعلام این خبر گفت: در آستانه ی چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب و به همین مناسبت،هفته ی قرآن و عترت استان لرستان در شهرستان های خرم آباد،بروجرد و کوهدشت برگزار میشود و طی آن ١٤ جشنواره فرهنگی و هنری و ٦ مسابقه ی قرآنی به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود:در بخش فرهنگی و هنری این هفته و در قالب جشنواره های شعر،داستان کوتاه،پوستر،صنایع دستی،خوشنویسی،تذهیب،نقاشیخط،عکس،نمایشنامه نویسی،فیلم کوتاه،فیلمنامه نویسی و تئاتر صحنه ای مجموعاً ٦٣٨ اثر حضور دارند که باید حضور هشت گروه تعزیه خوانی و ٢٦ مناجات خوان را هم به آن اضافه کرد .

برگزاری مسابقات قرآنی در ٦ رشته قرائت و ترتیل ویژه خواهران

حنان سپس با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی هفته قرآن و عترت استان، ابراز داشت:همچنین در بخش قرآنی این هفته شاهد برگزاری مسابقات قرآنی در ٦ رشته قرائت و ترتیل ویژه خواهران،قرائت و تحقیق ویژه برداران،حفظ پنج جزءاول ویژه افراد زیر ١٥ سال و حفظ بیست جزء برگزار می شود . در این بخش نیز ١٠٠٦ نفر در قالب ٦ مسابقه ی قرآنی به رقابت خواهند پرداخت تا نفرات برگزیده مشخص شوند.

وی اظهار داشت:آیین افتتاحیه ی هفته قرآن و عترت استان،شنبه ششم بهمن ماه در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد و مراسم اختتامیه ی آن روز چهارشنبه دهم بهمن ماه در تالار زرین کوب مجتمع فرهنگی هنری بروجرد برگزار می شود که طی آن از خدمات و تلاشهای خادم القرآن  زنده یاد حاج غلامحسین وجودی تقدیر و تجلیل خواهد شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =