افزایش ۳۰ برابری روستاهای برخوردار از نعمت برق در آذربایجان‌غربی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ برق در استان تقریبا ۱۰۰درصد شده است گفت: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، تعداد روستاهای برق‌رسانی شده استان ۳۰ برابر شده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، اکبر حسن‌بکلو در مورد وضعیت برق‌رسانی در استان بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۹.۲۲درصد روستاهای استان برق‌رسانی شده گفت: سال ۱۳۵۷ تنها ۹۶ روستا در آذربایجان‌غربی از نعمت برق برخوردار بودند که امروز تعداد روستاهای برق‌رسانی شده به ۲۸۱۲ رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون ۹۱۱هزار و ۴۰۸ مشترک شهری و ۳۲۶هزار و ۸۷۰مشترک روستایی در استان از نعمت برق برخوردار هستند که نسبت به سال ۵۷ قریب به ۱۵برابر شده است.

وی اضافه کرد: تعداد پست‌های توزیع برق استان نیز طی ۴۰ سال بیش از ۳۰ برابر شده و به ۱۹هزار و ۷۴پست رسیده است ضمن اینکه طول خطوط ۲۰ کیلوولت به ۱۵هزار کیلومتر و خطوط ۴۰۰ولت به ۱۲هزار کیلومتر رسیده است.

 ۶ روستای شهرستان چالدران از نعمت برق دهه فجر امسال از نعمت برق برخوردار می‌شوند

حسن‌بکلو همچنین گفت: در روستاهای داشلی بلاغ، نفطو، عربین کندی، مجنون به به جیک به ترتیب ۹ ، ۷، ۱۳ و ۸ خانوار و در روستاهای مسجدلو و زنکره هر کدام ۱۰ خانوار سکونت دارند که به همت و تلاش‌ شبانه روزی همکاران این شرکت از نعمت برق برخوردار خواهند شد .

برق رسانی به روستاها

وی در ادامه با اشاره به روند اجرای پروژه‌های برق رسانی به روستاهای فاقد برق استان در سال ۹۷ بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در راستای اجرای طرح برق رسانی به روستاها، حقوق شهروندی و خدمت به مردم استان از هیچ تلاشی در جهت بهره‌مندی تمام روستائیان آذربایجان غربی از دورترین و صعب العبورترین نقاط استان دریغ نخواهد کرد.
حسن بکلوافزود: عملیات برق رسانی این شش روستا در مجموع با اعتبار مصوب ابلاغی بالغ بر ۱۵۰۷۷ میلیون ریال در حال اجراست .
وی در ادامه با تشریح جزئیات این پروژه عنوان کرد: برای برق رسانی به این شش روستا مجموعا  ۶ دستگاه ترانسفورماتور ۲۵ کیلووات نصب شده است.
حسن بکلو تاکید کرد: همچنین در این پروژه‌ها ۱۶.۹ کیلومتر شبکه ۲۰ کیلوولت، ۲.۷۳ کیلومتر شبکه ۴۰۰ ولت احداث شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1224471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =