زن 29 ساله‌ای که یکی از سارقان سابقه دار بوده است در آخرین اقدام مجرمانه خود از مسافران BRT سرقت می‌کرده است.

عصر 5 خرداد زن جوانی با حضور در کلانتری 127 نارمک به مأموران گفت: در میدان نبوت در حال سوار شدن به اتوبوس BRT بودم که متوجه شدم تلفن همراه داخل کیف‌دستی‌ام به همراه وجه نقد و دیگر مدارک شناسایی داخل آن سرقت شده و اطمینان دارم که کیفم را در داخل ایستگاه سرقت کرده‌اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 4 تهران رسالت، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات کارآگاهان پایگاه چهارم و شناسایی تعدادی دیگر از مالباختگانی که بدین شیوه در ایستگاه‌های اتوبوس BRT و مترو مورد سرقت و جیب‌بری قرار گرفته بودند مشخص شد که تمامی مالباختگان از میان زنانی بوده‌اند که قصد سوار شدن به اتوبوس و مترو را داشته‌اند لذا برای کارآگاهان قطعی شد که سارق یا سارقان از میان سارقان زن انجام شده است.

با توجه به شیوه و شگرد استفاده شده در سرقت‌ها که نشان از مهارت سارق در ارتکاب سرقت داشت، کارآگاهان پایگاه چهارم اطمینان پیدا کردند که متهم تحت تعقیب آنها از میان زنان سابقه‌داری است که احتمالاً در زمینه جیب‌بری دارای سابقه است.

کارآگاهان پایگاه چهارم با بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار تعدادی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه جیب‌بری را مورد شناسایی قرار داده و تصاویر این متهمان را در مقابل تعدادی از مالباختگان قرار دادند.

با مشاهده تصاویر متهمان، تعدادی از مالباختگان که موفق به شناسایی سارق شده بودند با اطمینان یکی از مجرمان سابقه‌دار زن به هویت فاطمه 29 ساله را مورد شناسایی قرار دادند.

با شناسایی فاطمه به عنوان متهم پرونده، کارآگاهان با بهره‌گیری از اطلاعات موجود در سوابق وی به مخفیگاه وی در شرق تهران مراجعه کردند اما در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که این متهم سابقه‌دار به علت اعتیاد شدید به مصرف موادمخدر از نوع کراک بلامکان شده است.

با توجه به افزایش تعداد مالباختگانی که موفق به شناسایی متهم شده بودند، کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود موفق به شناسایی محل تردد متهم در منطقه خاک سفید شدند و سرانجام او را در تاریخ 14 دی دستگیر و به پایگاه چهارم منتقل کردند.

متهم پس از انتقال به پایگاه چهارم، به ده‌ها فقره جیب‌بری از میان مسافران خانم مترو و اتوبوس‌های BRT در منطقه شرق تهران بویژه ایستگاه میدان نبوت اعتراف و در ادامه اعترافات خود خریدار اموال مسروقه را نیز معرفی و علت و انگیزه خود را تأمین هزینه موادمخدر عنوان کرد و در اعترافات خود گفت: تمام چیزهایی را که از سرقت‌ها بدست می‌آوردم برای خرید مواد به پیمان می‌دادم و او نیز مواد مورد نیازم را تأمین می‌کرد.

سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه در ایستگاه‌ها مترو و BRT شرق تهران مورد سرقت و جیب‌بری قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود جهت طرح شکایت و شناسایی متهم به ایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

زن 29 ساله کراکی

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 122458

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    0 0
    مگر محله‏ی جرم‏خيز خاک سفيد تخريب و پاک‏سازی نشده بود؟