گرمسار می تواند قطب گردشگری نمک درمانی کشور شود

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: گرمسار می تواند به عنوان قطب گردشگری نمک درمانی کشور معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،«مهدی جمال» در دیدار با فرماندار گرمسار افزود:معادن نمک گرمسار دارای قابلیت بالایی برای جذب گردشگر هستند و از این پتانسیل برای معرفی این شهرستان و جذب گردشگر استفاده می شود.

وی نزدیکی به پایتخت و جاذبه های تاریخی و طبیعی را از جمله ظرفیت های گرمسار عنوان کرد و گفت: سنگ نمک نیز رشته جدیدی در حوزه صنایع دستی گرمسار است و با استقبال خوبی روبرو شده است.

جمال با تاکید بر اینکه خرید صنایع دستی زمینه ساز اشتغالزایی است، افزود: با ترویج خرید صنایع دستی شهرستان گرمسار می توان، زمینه اشتغالزایی را فراهم کرد.

فرماندار گرمسار نیز در این دیدار با اشاره به جاذبه ها و قابلیت های شهرستان گرمسار، خواستار تقویت و مهرفی محور گردشگری شمال به جنوب گرمسار از بنه کوه تا قصر بهرام و منطقه بهورد در ایوانکی شد.

«داریوش طاهری» با اشاره به مهاجرت معکوس به روستاهای گرمسار از جمله کهک و سنرد ، گفت: اهالی این روستاها نسبت به مرمت خانه های روستایی اقدام کرده اند و زمینه ساز جذب گردشگر شده اند.

وی با تاکید بر توجه به تبدیل منطقه سیاهکوه به عنوان محور گردشگری، افزود: برای رشد گردشگری هر منطقه باید به ظرفیت های همان منطقه توجه شود.

فرماندار گرمسار بر معرفی گرمسار به عنوان قطب نمک درمانی دنیا و کشور تاکید کرد و گفت: باید زیرساختهای لازم برای رشد گردشگری گرمسار فراهم شود.

طاهری خواستار تبدیل استان به مقصد گردشگری شد و افزود: توجه به رشد گردشگری گرمسار، زمینه ساز رشد گردشگری استان است.

وی از راه اندازی متروی البرز-گرمسار حداکثر تا نوروز سال جدید خبر داد و گفت: این پروژه، گردشگری استان را متحول می کند.

فرماندار گرمسار افزود: تقویت میراث فرهنگی و گردشگری کشور به تحقق سیاستهای عمومی دولت کمک می کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی گرمسار نیز با تشکر از حمایتهای فرماندار گرمسار از حوزه گردشگری گفت: آمار بازدید گردشگران به ویژه گردشگران خارجی از کویر گرمسار در دو سال اخیر دو برابر شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1224631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =