افزایش ۲۵۰ هزار تومانی سکه در ۳ روز/ سکه ۴ میلیون و ۱۳۵ هزار تومان شد

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در دومین روز بهمن به قیمت ۴ میلیون ۱۳۵ هزار تومان داد و ستد می شود.

محمد کشتی آرای در گفتگو با خبرآنلاین افزود: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون ۱۳۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۳۰۵ هزار تومان و سکه های گرمی نیز ۷۰۵ هزار تومان معامله می شود. 

وی تصریح کرد: در ۳روز گذشته (ابتدای هفته جاری تاکنون) قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی به طور میانگین حدود ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافته است. 

قیمت طلا ۲بهمن

وی افزود: هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار ۳۷۳ هزار و ۵۰۰ تومان داد و ستد می شود که نشان دهنده افزایش ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت طلا در سه روز است. 

کشتی آرای بیان کرد:‌امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا کاهش یافته اما در بازار ایران شرایط برعکس بوده و شاهد افزایش نرخ سکه و طلا بودیم. 

وی خاطر نشان کرد: افزایش یا کاهش قیمت ها تا پایان معاملات امروز را نمی توان پیش بینی کرد و باید گفت به دلیل فعالیت بازارهای مالی جهانی هر احتمالی وجود دارد.

وی ادامه داد:‌ تغییر نرخ ارز در ادامه روز می تواند بر نرخ سکه و طلا تاثیرگذار باشد بنابراین به نظر می رسد بانک مرکزی همچون هفته های گذشته باید نظارت بیشتری بر این بازار اعمال کرده و نرخ ارز را کنترل کند.

وی در پاسخ به این سووال که چرا بازار سکه و طلای ایران معمولا برخلاف بازارهای جهانی عمل می کند به طوری که با وجود کاهش قیمت جهانی طلا، نرخ طلا و سکه در ایران بالا می رود، توضیح داد:‌ معمولا در مواقعی که قیمت های هیجانی می شود، تقاضای کاذب در بازار به وجود می آید. 

این فعال بازار طلا و جواهر گفت:‌ در چند روز گذشته ۱- میل به خرید سکه و طلا افزایش یافته و ۲- میل به فروش طلا و سکه در مقابل کاهش یافته است؛ که این موارد را باید از عوامل هیجانی و التهابی شدن بازار به شمار آورد. 

وی درباره وضعیت تقاضا در بازار فعلی سکه و طلا توضیح داد:  در چند روز گذشته و با افزایش قیمت ها، تقاضا در این بازار بر عرضه پیش گرفته و در مجموع از ابتدای هفته بسیار بالا رفته است.  

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1224826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
    0 0
    آقای همتی همتت را زیاد کن .اگر قصد داری ارزش ریال را بالا ببری وجیب های مردم فقیر ومستضعف را پرپول نباید به هیچ سرمایه دار وثروتمندی که از چپاول جیبهای مردم ثروتمند شده رحم کنی.