افزایش برق رسانی به هزار و ۷۱۰ روستای اردبیل

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با تشریح وضعیت خدمات رسانی به مناطق محروم استان گفت: در استان اردبیل قبل از انقلاب تنها ۲۰ روستا از نعمت برق برخوردار بودند اما پس از انقلاب این رقم به هزار و ۷۱۰ روستا افزایش یافته یعنی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، حسن محمدی افزود: همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار و حتی برخی از روستاهای زیر ۱۰ خانوار از نعمت برق برخوردارند. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل افزود: همزمان با دهه مبارک فجر سالجاری  پروژه های برق رسانی با مجموع ۲۵۵ میلیارد ریال به بهره برداری  خواهد رسید  .

وی  اظهار داشت: همچنین برق رسانی به هشت روستای بی برق استان در شهرستان های پارس آباد، گرمی ، مشکین شهر وخلخال در این ایام افتتاح ومورد بهره برداری قرار  خواهد گرفت .

محمدی در ادامه اظهار داشت: تا سال ۱۳۵۷ طول خطوط فشار متوسط در استان اردبیل ۸۹۱ کیلومتر بود اما به برکت انقلاب اسلامی این رقم هم اکنون به هفت هزار و ۳۹۰ کیلومتر افزایش یافته که بیش از ۸۲۹ درصد رشد داشته است.

وی گفت: قبل از انقلاب همچنین طول خطوط فشار ضعیف در استان اردبیل ۵۹۴ کیلومتر بود که این رقم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در استان به ۶ هزار و ۱۷۲ کیلومتر رسیده که بیش از هزار و ۱۲۴ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل اضافه کرد: تا سال ۱۳۵۷ تعداد ۲۹۷ دستگاه ترانسفورماتور توزیع با ظرفیت ۴۵ مگاولت آمپر در استان اردبیل نصب شده بود که بعد پیروزی انقلاب این رقم به ۶ هزار و ۷۴۳ دستگاه با ظرفیت ۹۳۹ مگاولت افزایش یافته که بیش از ۲ هزار و ۲۷۰ درصد رشد داشته است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1225145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =