اجرای طرح مطالعاتی اشتغال ۵۱۲ روستای آذربایجان شرقی

معاون برنامه ریزی و اقتصادی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از اجرای طرح مطالعاتی ۵۱۲ روستای استان بر اساس برنامه ششم توسعه کشور خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، فیروز باقرزاده، افزود: این طرح در قالب مصوبه مربوط به آغاز طرح مطالعاتی اشتغال در تعداد پنج هزار روستای کشور به مورد اجرا گذاسته می شود که باید در طی برنامه ششم توسعه به سرانجام برسد.
وی اظهار داشت: تمام روستاهای هدف در این طرح بالای ۵۰ خانوار جمعیت دارند که در نوع خود حرکتی قابل توجه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در روستاهاست که آماده هستیم در این زمینه با سایر نهادها و دستگاه های اجرایی و علمی همکاری کنیم. 
باقرزاده ، مدت اجرای این طرح مطالعاتی را تا سال ۱۳۹۹ اعلام کرد.
وی با بیان اینکه این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی و برای بررسی ظرفیت های اشتغال روستایی اجرا خواهد شد، یادآورشد: بخش کشاورزی بزرگ ترین حوزه و رتبه اول اقتصاد مقاومتی را در اختیار دارد که با توجه به چنین جایگاهی باید به آن توجه شود.
باقرزاده پرداخت به اقتصاد مقاومتی را جزو اولویت های مهم جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی دانست و اضافه کرد: در این زمینه برش استانی برای ۲۱ شهرستان آذربایجان شرقی تهیه و تدوین شده و طرح های متنوعی با همکاری برخی نهادها از جمله بسیج سازندگی در دست اجرا داریم.
وی، تولید ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و وجود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی را ظرفیتی بسیار وسیع و مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع آبی در بخش کشاورزی و لزوم مشارکت مردمی برای بهره برداری بهینه از این منابع، به شدت نیازمند اجرای طرح های بسیج عمومی کشاورزان در این زمینه هستیم.
باقرزاده، برداشت بی رویه از چاه ها و فرونشست اراضی کشاورزی در برخی از مناطق استان را از مشکلات مهم این بخش بیان کرد که در تعارض با اقتصاد مقاومتی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1225476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =