۱۰۰ درصد روستاهای استان همدان از نعمت برق برخوردارند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در ۴۰ سال گذشته به تمامی بیش از ۹۵۰ روستای استان برق رسانی شده و هم اکنون ۱۰۰ درصد روستاهای استان از نعمت برق پایدار بهره مند هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ محمدمهدی شهیدی، که به مناسبت آغاز جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی و در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: در ابتدای انقلاب تنها ۱۰ درصد، یعنی ۹۴ روستای استان برق دار بودند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۰۰ درصد روستاهای استان از نعمت برق بهره‌مند شده اند.

وی با اعلام اینکه در بخش تولید تجهیزات و توزیع برق بیش از ۹۰ درصد تجهیزات در داخل کشور ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: ۱۴ نیروگاه سیکل ترکیبی در بخش‌های دولتی فعال است که نیروگاه شهیدمفتح در همدان نمونه بارز آن است که روزانه ۱۰۰۰ مگاوات برق تولید و به شبکه توزیع کشور وارد می کند.

مهندس شهیدی، با یادآوری اینکه در سال ۵۷، استان همدان ۸۶ هزار مشترک برق داشت، اظهار داشت: هم اکنون به بیش از ۷۳۶ هزار مشترک در استان برق پایدار و مطمئن توزیع می شود.

وی بیشترین مصرف برق به میزان ۳۸ درصد را مربوط به بخش کشاورزی دانست و افزود: بخش خانگی و صنعتی در رتبه‌های بعدی مصرف قرار دارند.

رئیس شرکت توزیع برق استان همدان پیک بار سال آینده را ۱۱۸ مگاوات اعلام کرد و گفت: ۴۲ درصد پیک بار برق استان همدان در بخش کشاورزی است که تلاش می کنیم با اقدامات موثر در مدیریت مصرف نسبت به کاهش آن اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به نصب ۸ هزارو ۷۰۰ کنتور هوشمند در استان، خاطرنشان کرد: با نصب این کنتور ها از این پس از طریق سیستم مخابراتی، تمامی اطلاعات مصرف مشترکان به مرکز کنترل ارسال خواهد شد.

شهیدی با بیان اینکه در دهه فجر امسال، ۸۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۳۴ میلیارد ریال اجرایی خواهد شد، افزود: مطالبات معوقه شرکت توزیع نیروی برق استان به ۱۰۵ میلیارد تومان رسیده است که متاسفانه ۴۵ میلیارد تومان آن مربوط به بخش های دولتی است که امیدواریم مردم و دستگاه های اجرایی نسبت به پرداخت معوقات خود اقدام کنند تا خدمات رسانی در این بخش با خللی روبرو نشود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1225635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =