۱ نفر
۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
ماه آینده پرواز آزمایشی دراگون

ایسنا نوشت: شرکت فضایی "اسپیس‌ایکس" تست نهایی موشکی را که قرار است کپسول دراگون را با ظرفیت ۷ فضانورد به فضا ببرد برای ۲۳ ماه فوریه برنامه‌ریزی کرده است.

موتورهای موشکی که قرار است فضاپیمای دراگون متعلق به شرکت فضایی خصوصی اسپیس‌ایکس(SpaceX) را به فضا ببرد روز پنجشنبه بعد از ظهر، به طور مختصر روشن شدند و پس از چند تأخیر، این شرکت در توئیتر اعلام کرد که برنامه دارد تا پرواز آزمایشی را در ماه فوریه انجام دهد اما تاریخ خاصی مشخص نکرد.

اکنون منابع ناشناس اعلام کرده‌اند که این پرواز آزمایشی برای ۲۳ فوریه برنامه‌ریزی شده است.

شرکت‌های اسپیس‌ایکس و بوئینگ در حال آماده‌سازی فضاپیماهای خود با قابلیت حمل سرنشین برای آزمایش نهایی هستند.

ناسا برای اینکه برای ارسال فضانوردان خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی مجبور به استفاده از فضاپیمای سایوز متعلق به روسیه نباشد و خودکفا شود تا بتواند از خاک خود به ایستگاه فضایی برود، فراخوان داد تا شرکت‌ها پیشنهادات خود را ارائه دهند.

در نهایت شرکت‌های اسپیس‌ایکس و بوئینگ برگزیده شدند تا به توسعه فضاپیماهای سرنشین‌دار مشغول شوند و هرچه زودتر آن را در اختیار ناسا قرار دهند.

تکمیل این فضاپیماها هر بار به دلیل برخی مشکلات با تأخیر مواجه شده است و اکنون قرار است آزمایش‌های نهایی را پشت سر بگذارند تا آماده تحویل به ناسا شوند.

پرسنل ناسا در حال حاضر بدون پرداخت هزینه پشتیبانی در این پروژه‌ها کار می‌کنند، زیرا دولت آمریکا فعلاً در حالت تعطیلی به سر می‌برد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1225946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =