۰ نفر
۱۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۶

یکی از بزرگ‌ترین موسسات مالی دنیای بازی‌های ویدیویی در جریان یک سرقت بزرگ از بانک یکی از بازی‌هایش، مقادیر عظیمی از ذخایر مجازی خود را از دست داد.

مجید جویا: مدتی است دنیای بازی‌های ویدیویی توانسته با بهره‌گیری از گستردگی و سرعت اینترنت، بازی‌های اجتماعی و آنلاین گسترده‌ای را در سراسر جهان به راه بیاندازد و صدها هزار کاربر را در محیطی مجازی گرد هم آورد. اما شباهت دنیای این بازی‌های شبکه‌ای آنلاین به دنیای واقعی، به قدری افزایش یافته که پای جرایم واقعی نیز به آن باز شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، در بازی ایو-آنلاین که یک بازی فضایی است، یکی از کنترل کننده‌های بانک تقریبا 200 میلیارد از پول این بازی را دزدید و آن را در ازای پول‌های واقعی به مبلغ تقریبی 5 هزار دلار، به فروش رساند.

مانند تمام موارد بحران مالی در بانک‌های واقعی، در این بانک هم سپرده‌گذاران با شنیدن این خبر به بانک هجوم برده و سرمایه‌های مجازی خود را از آن بیرون می‌کشند.

افتضاح فضایی
سرقت از این بانک الکترونیکی در اواسط خردادماه اتفاق افتاد، ولی اطلاعات در مورد میزان خسارت و هم‌چنین دلایل این کار به تازگی فاش شده است.

اعتبار به‌سرقت رفته تقریبا 8 درصد از 2.6 هزار میلیارد دلاری است که در حساب‌های مجازی این بانک پس‌انداز شده بود و یکی از مدیران اجرایی بانک با نام مستعار Ricdic، این سرقت را انجام داده بود. وی یک استرالیایی 27 ساله به نام ریچارد است که در صنایع فناوری به کار مشغول است. اطلاعات دیگری از هویت کامل او فاش نشده است.

ند کوکر از شرکت ایسلندی CCP که بازی ایو-آنلاین را اداره می‌کند، در مصاحبه با رویترز گفت: «در حقیقت این بازیگر یکی از کسانی بود که برای مدتی بانک بازی را اداره می‌کرد. او مقادیری از پول مجازی بازی را از بانک خارج کرد و آن را با پول واقعی معامله کرد».

ایو-آنلاین تقریبا 300 هزار بازیگر آن‌لاین دارد که در یک فضای مجازی بازی می‌کنند. این بازی حول تجارت و معدن‌کاوی در سیارک‌ها و هم‌چنین عملکرد شرکت‌های مجازی که بازیگران در این دنیا تشکیل داده‌اند، می‌چرخد.

اکنون مشخص شده که ریکدیک، پول حاصل از این کار را صرف پرداخت مخارج درمانی و هم‌چنین پس‌انداز پول برای خرید مسکن کرده بود. وی به خبرنگار رویترز گفت: «من به هیچ وجه به کاری که کرده‌ام افتخار نمی‌کنم، به همین دلیل است که در مورد آن حرفی نزده‌ام. ولی اگر قرار بود که دوباره این کار را انجام دهم، احتمالا به این ترتیب و در چنین جایی این کار را انجام نمی‌دادم».

ریکدیک به دلیل نقض قوانین بازی و معامله پول مجازی بازی با پول واقعی که خلاف مقررات این بازی بود، از محیط بازی ایو-آنلاین اخراج شده است. ولی اگر او پول‌های مجازی سرقت شده را در محیط خود بازی خرج می‌کرد و یا با آن هر کاری غیر از معامله مستقیم با پول واقعی انجام می‌داد، قوانین بازی کاری به او نداشتند.

البته این اولین رسوایی در محیط این بازی نبود. در اوایل سال 2009 / زمستان 1387، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مجازی فعال در این بازی که «دسته برادران» نامیده می‌شد، در اثر جاسوسی صنعتی رقبا به زیر کشیده شد.

گویا فقط باید شاکر باشیم که پای گروه‌های جنایات سازمان یافته سیسیل و اروپای شرقی و ارتکاب جرایمی مانند قتل هنوز به دنیای بازی‌های کامپیوتری باز نشده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 12261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =