اینفوگرافیک | آمار تازه از وابستگی اقتصادی آمریکا به ونزوئلا

یک سایت تحلیلی با انتشار آماری تازه، میزان وابستگی نفتی ایالات متحده آمریکا به ونزوئلا را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سایت استاتیستا، با انتشار یک اینفوگرافیک وضعیت شرکای صادراتی ونزوئلا را بررسی کرده و در تحلیلی می نویسد :
 

چند روز پس از اینکه رهبر مخالفان ونزوئلا خود را رئیس جمهور اصلی نامید، موقعیت سیاسی این کشور پر هرج و مرج و بی ثبات باقی مانده است. روز دوشنبه استرالیا نیز به جمع کشورهایی پیوست که از صف حمایت از ونزوئلا خارج شدند، در حالی که چین و روسیه مهمترین حامیان مادورو و دولتش هستند.

در حالی که ایالات متحده آمریکا حمایت بین المللی برای خوان گوایدو را رهبری می کند، رئیس جمهور ترامپ هفته پیش اعلام کرد که از تمام ظرفیت های اقتصادی و توان دیپلماتیک خود برای اعمال فشار در جهت «احیای دمکراسی» در ونزوئلا استفاده خواهد کرد. تحریم های ایالات متحده آمریکا تا کنون بخشی را مورد هدف قرار داده که بیشترین صدمه را به دولت مادورو می زند: نفت.

علیرغم تنش طولانی مدت بین دو کشور(آمریکا و ونزوئلا)، ایالات متحده آمریکا مهمترین شریک صادراتی ونزوئلا باقی مانده است. در سال 2017 ، آمریکا در روز بیش از 600 هزار بشکه نفت خام از ونروئلا وارد کرد؛ پمپاژ 12 میلیارد دلار به کشوری با بزرگ ترین ذخایر نفت خام دنیا، که در بالاترین رده قرار گرفته است. اگر چه آن پول از طریق شرکت نفتی مادورو یعنی (PDVSA)  به دست دولت می رسد، تحریم کامل نفتی ونزوئلا به وسیله آمریکا غیرمحتمل در نظر گرفته می شود، زیرا به دولت و مردم ونزوئلا آسیب جدی وارد می کند.

ترجمه: ابوالفضل خدائی

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1227105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =