۰ نفر
۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
درباره حرکت دوباره زنده‌رود

زاینده رود علاوه بر فواید کشاورزی وکشت انواع سبزیجات؛هنگام حرکت در بستر تاریخی خود زیبایی چشم نوازی به خیابانهای چهارباغ بالا وپایین و حاشیه های شهری خوددر اصفهان میدهد.

رود علاوه بر فواید کشاورزی وکشت انواع سبزیجات؛هنگام حرکت در بستر تاریخی خود زیبایی چشم نوازی به خیابانهای چهارباغ بالا وپایین و حاشیه های شهری خوددر اصفهان میدهد؛برای اروپاییان که رودخانه های تایمز (لندن)و سن (پاریس)ودانوب (هامبورگ)و... دیده اند و می بینند زاینده رود چندان جذابیتی ندارد مگر پلهای زیبا و منحصر بفرد خواجو وسی وسه پل که خود با وبی زاینده رود چشم نوازی خاصی دارند.اما برای گردشگرانی ‌که از مناطق خشگ و بی آب به اصفهان میایندمثل مسافران آفریقایی غیر از حاشیه نشینان نیل زنده رود زیبایی و جذابیت خاصی دارد.

گذشته از گردشگران خارجی؛هموطنان ما مخصوصا ساکنان شریف  وخونگرم اصفهان آنچنان شاد و سر حال گردیدند که گویی یکی از معجزات قرن رخ داده؛عده ای با ساز ودهل در بستر خشگ زاینده رود به استقبال آبهای کف آلود رفتند بسیاری از مردم علیرغم سرمای زیاد تا پاسی از شب در حاشیه این رود به شادمانی وپایکوبی پرداختند.بنده یکبار سعادت حضور در اصفهان هنگام ورود آب به بستر زاینده رود را داشتم آنروز شادی مردم بی شباهت به برد در مسابقات جهانی نبود.ولی دیروز بعد از چند بار (ببندو بازکن) حرکت این رود ذوق وشوق های قبلی را نداشت ؛ علاوه بر آن وقتی یکی از مسئولین مربوطه اعلام نمود که این گشاده دستی فقط ۲۰ روز ادامه خواهد داشت؛ لبخند هابر لبها یخ زدند؛دوستداران طبیعت غصه بیست روز بعد را گرفتند.

با دیدن فیلم بازگشایی دریچه های سد زاینده رود و سپس خوشحالی مردم حاشیه و در نهایت شادی مردم خوش ذوق اصفهان با خود گفتم ؛واقعا که دولتمردان ماچقدر ممسک هستند؛وقتی به این ارزانی بدون هزینه ای  چشمگیر میتوان اینهمه مردم را شادمان کردو آنهارا به سوی فراموشی غمها سوق داد؛چرا پس خودداری میکنند؟

کجای دنیا چنین مردمی قانع وکم خرج سراغ دارید؛مسئولین آب وبرق بخاطر سرریز شدن آب ازپشت سدو باز کردن اجباری آن که بمدد خدای مهربان بارانهای امسال عامل اصلی آن بودند؛برق تولید کنند و وارد مدار نمایند؛پولش را از مردم بگیرند؛اما مردم بدون توجه به این نگاههای کاسب مابانه؛شب تا صبح شادمانی کرده؛گرانی مرغ وتخم مرغ وگوشت و...  را فراموش کنند.واقعا خداوکیلی کجای دنیا میتوان مردم را به این سادگی وارزانی شادمان وخندان نمود؟

پس چرا مسئولین محترم فکری وحرکتی در ایجاد نشاط اجتماعی که بسیاری از آنهارا میتوان ارزان وحتی رایگان تولید کرد نمیکنند؟ وقتی به آسمان فرستادن یک بالون تبلیغاتی یک هفته اهالی یک شهر مخصوصا کودکان ونوجوانان راخرسند و سر گرم میکند؛محروم نمودن این مردم از نشاط وشادمانی گناهی نابخشودنی است. تا مصرف داروهای ضد افسردگی بیشتر ازاین وآمار معتادان بالاتر ازآمار موجود نرفته ؛حرکت کنیم که نشاندن شکوفه لبخند بر لبها یک فرداجری کمتر ازعبادت ندارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1227920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =