مسعود میرکاظمی، وزیر بازرگانی دولت نهم در گفت و گوی اختصاصی با خبرآنلاین از آخرین تصمیم ها برای رفع مشکلات موجود در خصوص آرد و نان سخن گفت.

پویا دبیری مهر: مسولیت تولید، توزیع، نظارت و ساماندهی آرد و نان استان تهران با اعلام آمادگی استانداری تهران و استقبال وزارت بازرگانی بر عهده استانداری تهران گذاشته می شود.
وزیر بازرگانی در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص موضع وزارت بازرگانی نسبت به سلب مسولیت این وزارتخانه از آرد و نان استان تهران و انتقال آن به استانداری گفت: جلساتی با اینجانب برگزار شده است و صحبت هایی در خصوص بر عهده گذاشتن مسوولیت شورای آرد ونان به استانداری با رئیس جمهورواستاندارتهران انجام گرفته است.
سید مسعود میرکاظمی با اعلام اینکه هر تصمیمی در این خصوص بسته به نطر هیات دولت و مصوبه قانونی این هیات است،گقت:در حال حاضر مسوولیت شورای آرد و نان در دیگر استان های کشور بر عهده استاندار است،اما از اوایل انقلاب به دلیل شرایط خاص کشور و فشارهای جنگ مسوولیت تامین آرد و نان استان تهران بر عهده وزارت بازرگانی بوده است که در حال حاضر و با اعلام آمادگی استانداری تهران و در صورت تائید نهایی هیات وزیران، از این پس این مسولیت به عهده استانداری تهران گذاشته خواهد شد و شخص استاندار ریاست شورای آرد و نان را بر عهده خواهد گرفت.
مرتضی تمدن،استاندار تهران نیز که حدود یک ماه پیش از اختصاص 40 هزار میلیارد ریال یارانه به نان و ادامه بی کیفیتی و گرانی نان انتقاد کرده بود،در گفتگو با خبر آنلاین گفت: چندی پیش از وزیر بازرگانی درخواست شد تا به منظور ساماندهی به وضعیت نابه سامان نان در سطح استان تهران وارتقای گیفیت نان تولیدی،مسولیت تولید،توزیع،نظارت و ساماندهی آرد و نان استان تهران به استانداری محول شود که در حال حاضر توافقات ضمنی در دولت ایجاد شده است.
تمدن که به تازگی از سوی هیات دولت با حفظ سمت مشاور اقتصادی رئیس جمهور،استاندار تهران نیز شده است در پاسخ به این سوال که برنامه استانداری تهران برای ارتقای سطح کمی و کیفی نان چیست؟گفت:در بخش تهیه و توزیع نان، الگو و برنامه داریم و اگر با وزارت بازرگانی به تفاهم برسیم، رویکرد ما ارتقای کیفیت و کمیت نان است و معتقدم اگر نظارت بیشتری باشد، مشکل کیفیت و کمیت نان حل خواهد شد.
به گزارش خبر آنلاین،وزیر بازرگانی همچنین در حاشیه برگزاری دوره آموزشی مبانی بازرگانی با انتقاد از نگاه برخی مسوولان و کارشناسان مبنی بر تمرکز صرف روی مسائل اقتصاد بازار گفت:" آیا اهداف بازرگانی کشور با وزارت بازرگانی که دائما در حوزه آرد و نان و یا صیفی جات مورد سوال قرار می‌گیرد محقق خواهد شد یا اینکه 90 درصد فعالیت آن باید در حوزه بین‌الملل باشد؟ متاسفانه بخش بازرگانی فعالیت کمتری حوزه بین‌الملل داشته و در تعداد کمی از سازمانهای بین المللی عضو است که علت اصلی آن هم توجه کمتر به مسائل حوزه‌ تجارت خارجی است."
میرکاظمی همچنین از اینکه وزارت بازرگانی بر حسب ضرورت وارد بحث آرد و نان شده و در حال حاضر 90 درصد از سوالاتی که از این وزارتخانه پرسیده می‌شود مربوط به حوزه‌ آرد و نان است، اظهار تاسف کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =