طی روزهای جمعه و شنبه دمای هوا در نیمه غربی مناطق مرکزی و جنوبی کشور به طور نسبی افزایش می‌یابد.

پس از آن که دیگر همه از رسیدن روزهای بارانی و برفی در زمستان امسال ناامید شده بودند و فکر میکردند پوشیدن لباسهای گرم و شال و کلاه کردن برای برف بازی را باید به زمستان سال آینده موکول کنند، هوا سردتر شد و اینطور که پیداست و پیش بینی میشود روزهای سردتر دیگری نیز در راه است. هوا طی همین چند روز حتی به اندازه‌ای سرد شد که دما در فریدونشهر در غرب استان اصفهان به 20 درجه سانتیگراد زیر صفر رسید و حالا مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این‌که سامانه بارش‌زای دیگری از اواسط روز جمعه از غرب کشور وارد می‌شود، میگوید: طی روزهای شنبه و یکشنبه در نیمه غربی کشور بارش برف را خواهیم داشت.

پرویز رضازاده گفت: بررسی‌های نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که سامانه بارشی که اکنون در شمال شرق ، شرق و مرکز فعال است به تدریج از روز پنج شنبه از شرق کشور خارج می‌شود که با کاهش دما و استقرار هوای سرد همراه است.

وی در ادامه گفت: طی روزهای جمعه و شنبه دمای هوا در نیمه غربی مناطق مرکزی و جنوبی کشور به طور نسبی افزایش می‌یابد. رضازاده با اعلام این خبر مبنی بر اینکه سامانه بارشی دیگر از روز جمعه وارد کشور می‌شود گفت: سامانه بارش زای دیگری از اواسط روز جمعه از غرب کشور وارد می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه ابتدا در نیمه غربی و سپس در بیشتر نقاط کشور سبب بارش برف و در مناطق جنوبی بارش باران گاهی با رعد و برق و سپس با کاهش دما همراه است.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: بر این اساس شنبه بارش در نیمه غربی شدت‌دار است. به گفته رضازاده در استان‌های کرمانشاه ، لرستان، ایلام، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه بویر احمد بارش از شدت بیشتری برخوردار است.

وی بیان کرد: بارش در بیشتر نقاط کشور از جمله استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، فارس، بوشهر و هرمزگان رخ خواهد داد.

 رضازاده گفت: در روز دوشنبه نیز در حالی که بارش این سامانه در برخی نقاط از جمله شرق تنگه هرمز و جنوب شرق کشور ادامه می‌یابد در شمال غرب و غرب کشور دوباره بارش برف آغاز می‌شود. وی در ادامه نیز اظهار داشت: از روز شنبه نیز بارش باران و برف در تهران پیش‌بینی می‌شود./ 44

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 122900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
    0 0
    دمای هوا کاهش میابد یا افزایش!
  • farshad IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
    0 0
    اقا پس شمال چي؟ اين جا فقط اسمش شماله تابستانش اصولا بايد خنك باشه زمستانش برف داشته باشه اما.........
  • 1111 IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
    0 0
    آقا فرشاد هنوز توی شهر ما یک قطره نباریده اینها همش پیش بینی هستندایلام را میگم
  • غضنفر IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
    0 0
    آقا دست هواشناسي درد تكنه بالاخره استان فارس هم قرار بارون بياد
  • مرتضى US ۱۷:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
    0 0
    تو را خدا اين انصافه؟ در اقليم بندى مناطق مختلف كشور براى تعيين قيمت گاز پس از آزاد سازى يارنه ها، شهركرد كه ركورد سرماى منفى چهل دو دارد هم رديف تهران در اقليم دو قرار گرفته است.
  • م IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
    0 0
    آقای رضازاده قربون دستت از اون برفا برای ما هم یه کم بفرست.