آغاز عملیات چاله‌کنی اراضی شیب‌دار در راستای توسعه باغات دیم خرم‌آباد

در دهه مبارکه فجر ۹۷  و بدنبال مساعد شدن شرایط جوی و اقلیمی ، با حضور مراد بیرانوند مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد عملیات اجرایی چاله کنی در اراضی شیب دار  آغاز شد .

به گزارش خبر آنلاین لرستان . در این رابطه مراد بیرانوند مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد اعلام کرد ؛ در سال زراعی ۹۸- ۹۷  در حوزه عمل جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد حدود ۳۰۰ هکتار  باغات دیم در اراضی شیب دار غرس می گردد .

اجرای دستور اکید رییس سازمان
وی در ادامه اظهار داشت ؛  بنا به دستور اکید ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان و همکاری معاونت تولیدات گیاهی و  مدیر باغبانی استان؛  اعتبارات مورد نیاز به موقع تامین و قرار دادهای لازم منعقد شده است و به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و در دهه مبارک فجر ۹۷ ،  عملیات چاله کنی در اراضی شیب دار ملی واگذار شده به بهره برداران و  مستثنیات مستعد و کم بازده  شروع شده است .

مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد ادامه داد :  در سال زراعی جاری با توجه به اعتبارات ، زیر ساخت های موجود ، شرایط اقلیمی ، نظر کارشناسان  فنی و با تجربه ،  غرس نهال های گونه بادام  ، گل محمدی ، انگور دیم ، انجیر دیم را در دستور کار قرار دادیم و با مشارکت بهره برداران و منابع طبیعی تا پایان فصل درختکاری  تعهدات اجرایی شهرستان خرم اباد بطور کامل عملیاتی می گردد .

احداث باغ در اراضی شیب دار
مهندس بیرانوند در خاتمه به کلیه بهره برداران علاقه مند به احداٽ باغات در اراضی شیب دار که حداقل امکانات زمبن و تامین آب برای سال اول را دارند توصیه کرد ، جهت بهره مندی از مساعدت های جهاد کشاورزی به مراکز جهاد کشاورزی حوزه عمل محل سکونت خود مراجعه نمایند .

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1229109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =