گزینش یکی از سخت‌ترین و حساس‌ترین فعالیت‌ها در سیستم اداری کشور  است

فاضلیان گفت: با ملاک‌های دهه شصت نمی‌توان، جوان امروزی را مورد ارزیابی قرار داد و ضرورت دارد در قانون گزینش بازنگری کرده و روش‌هایی نوین برای ثبت و ضبط سوابق شخصیتی و رفتاری افراد از سنین پایین به کار گرفته شود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری البرز، احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری استان البرز در دیدار اعضای هسته گزینش قوه قضائیه در استان البرز، گزینش را یکی از سخت‌ترین و حساس‌ترین فعالیت‌ها در سیستم اداری کشور دانست و گفت: گزینش ریشه‌ای الهی دارد و عقل و نقل همواره بر ضرورت آن تاکید داشته است.

وی افزود: خداوند در آیات متعدد قرآنی دستورات برای گزینش را صادر کرده و با تامل در این آیات می توان به شاخص‌هایی رسید که فرد باید بر اساس آن مورد گزینش قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر تاثیر عملکرد گزینش در آینده یک سازمان متذکر شد: گزینش‌گران تابلوی آینده یک سازمان هستند برای اینکه گزینش صحیح و هوشمندانه یک هنر است که تاثیر زیادی در اعتلای یک سازمان دارد.

وی اضافه کرد: رسالت واقعی گزینش این است که بستر لازم را برای جذب نیروهای فاضل فراهم کند و در جذب افراد علاوه بر اینکه به تناسب شغل ملاک‌هایی را در نظر گیرد باید ویژگی‌های کلی از قبیل عدم سفارش‌پذیری، در نظر گرفتن خدا، حق‌طلبی، کاشف حقیقت بودن، راز داری، ولایت‌پذیری، اخلاص، اخلاق نیک، تقوا، حسن عمل، امانتداری، متعهد بودن ، حیا و عفت به عنوان ملاک مد نظر قرار داد.

فاضلیان تصریح کرد: باید در کنار گزینش افراد با شاخص‌هایی که در نظر گرفته شده به بعد نظارت هم توجه و دقت شود و نظارت جدی در دوره پس از جذب و بکارگیری ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه صیانت از کشور بر عهده گزینش است توضیح داد: هرچقدر در قوانین جذب و گزینش شفافیت بیشتری باشد اعتماد مردم بیشتر خواهد شد که  اشتغال نیروهای مومن، متعهد و توانمند در هسته‌های گزینش این اعتماد مردمی را افزایش می‌دهد در غیر اینصورت با نبود شایسته‌سالاری در گزینش، امور به دست نااهلان خواهد افتاد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز با اشاره به انتقاداتی که به قانون گزینش در کشور وجود دارد گفت: این قانون قدیمی و بر اساس اقتضائات دهه شصت تصویب شده و از آنجایی که نگاه و انتظارات جوانان دستخوش تغییرات است با ملاک‌های دهه شصت  نمی‌توان، جوان امروزی را مورد ارزیابی قرار داد و ضرورت دارد در این قانون بازنگری شده و روش‌هایی نوین برای ثبت و ضبط سوابق شخصیتی و رفتاری افراد از سنین پایین به کار گرفته شود.

وی با تاکید بر نقش گزینش در کشور توضیح داد: اگر در سیستم سیاسی و اقتصادی کشور فسادی رخ می‌دهد باید بخشی از آن را معلول گزینش‌های نادرست دانست که افراد را با روش‌های دقیق و بر اساس ویژگی‌های ظاهری و باطنی مورد ارزیابی قرار نداده‌اند.

فاضلیان با تصریح بر اینکه کارکنان گزینش حق اشتباه در تصمیمات خود را ندارند بیان کرد: اعتلا یا زوال یک سیستم به دقت نظر و تصمیمات گزینشگران بستگی دارد بنابراین دوام و بقای قوه قضائیه بستگی به نوع فعالیت گزینش قوه قضائیه دارد.

وی در پایان با تقدیر از عملکرد هسته گزینش قوه قضائیه در استان البرز گفت: با وجود اینکه حجم پرونده‌های ارجاع شده برای ارزیابی در این مجموعه بسیار زیاد است و کارکنان شاغل در این مجموعه با تلاش مضاعف توانسته‌اند با موفقیت این پرونده‌ها را مورد ارزیابی قرار دهند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1229278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =