شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان شرقی ۵۴ برابر شده است

ایرنا نوشت: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تنها یک شهرک صنعتی و نواحی مصوب در استان وجود داشت، گفت: امروز تعداد شهرک ها و نواحی صنعتی این استان نسبت به سال ۱۳۵۷ شمسی ۵۴ برابر است.

مرتضی نیرومند روز چهارشنبه اظهار داشت: ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی با هدف تسهیل سرمایه گذاری در رشته های مختلف صنعتی از راه تملک اراضی، آماده سازی و ایجاد تاسیسات زیربنایی لازم، بعد از انقلاب اسلامی مورد توجه جدی قرار گرفته است.
 
وی افزود: آغاز فعالیت شرکت شهرک های صنعتی در سال ۱۳۶۴ شمسی بود و برای ساخت ۵۴ شهرک و ناحیه صنعتی شامل ۲۹ شهرک و ۱۷ ناحیه صنعتی مصوبه اخذ شده که بر این اساس اکنون آذربایجان شرقی در زمینه تعداد شهرک ها و نواحی صنعتی به بهره برداری رسیده رتبه سوم کشوری را دارد. 

نیرومند بیان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۳۱۴ واحد صنعتی در زمینی به وسعت ۹۲۸ هکتار با اشتغالزایی برای ۵۶ هزار و ۳۱۳ نفر و با سرمایه گذاری افزون بر ۸۸ هزار میلیارد ریال در شهرک ها و نواحی صنعتی استان فعالیت می کنند. 

وی اظهار داشت: بهره برداری از ۱۰ تصفیه خانه فاضلاب، اجرای یک سیستم استحصال آب صنعتی از پساب، اجرای ۱۰ طرح خوشه صنعتی برای قطعات خودرو، کفش، لوازم خانگی، سنگ، مبلمان، چرم، آجیل، خشکبار، سبزه و کشمش، حوله بافی، تجهیزات نفت و گاز از دیگر اقدامات انجام شده در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در ۴۰ سال گذشته است. 

نیرومند ادامه داد: اجرای کنسرسیوم های صادراتی، لوازم خانگی، سبزه و کشمش بناب، سبزه و کشمش ملکان، سنگ و قطعات خودرو برای نخستین بار در کشور در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی انجام شده است. 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1229522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =