استفاده بیش از ۶۰ درصد مشترکین از کنتور هوشمند/ ۲۵۲ هزار مشترک برق در استان کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد : تامین برق در مناطق محروم از جمله اولین اولویت های شرکت برق استان است که به لطف خدا در این زمینه موفق بوده ایم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، داوود راهزادی بیان کرد: در بحث تولید برق پی گیری های لازم جهت اخذ مجوز و موافقت های اصولی صورت گرفته است که در همین راستا کار احداث برق حرارتی در یکی دو شهرستان استان در حال اجرا است .

راهزادی ادامه داد : در بحث نیروگاههای برق خورشیدی که جز انرژی های تجدید پذیر است در استان نهادینه شده است که بشدت کار احداث این انرژی در حال شکل گیری است .

وی در ادامه به استفاده شرکت نیروی برق در استان از تکنولوژی های روز خبر داد و عنوان کرد: اغلب فعالیت های این شرکت اعم از سامانه سرویس اتفاقات ، پرداخت قبوض به صورت غیر حضوری با شماره گیری ۱۵۲۱ بصورت الکترونیکی و بروز بودن سایت شرکت خدمات بصورت الکترونیکی فعالیت می کند .

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گفت : سال گذشته بدلیل بارش های کم مقداری کمبود تولید داشته ایم که امیدواریم با توجه به بارندگی های اخیر مشکل کم آبی بصورت ویژه حل شود.

داوود راهزادی در ادامه به الگوی مصرف دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: در دنیا پیک برق که در گرمای تابستان است را فقط در شبکه های مصرف بکار می برند و بجای ایجاد ظرفیت جدید مصرف های موجود  را کنترل می کنند .

راهزادی گفت : در زمینه خسارات لوازم برقی که در نوسانات برق بوجود می آید خوشبختانه ما شاهد کمترین اتفاقات در این زمینه هستیم اما در حال حاضر با اضافه کردن مبلغ بسیار ناچیزی در فیش های برق خسارت احتمالی این نوسانات را بیمه پرداخت می کند .

وی در ادامه گفت : در بحث استفاده از کنتورهای دیجتال و هوشمند هم اکنون بالغ بر ۶۰ درصد کنتورها هوشمند هستند و سعی می شود که با توجه به شرایط اقتصادی خانواده ها تمامی این کنتورها دیجیتالی شوند .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در ادامه میزان مطالبات این شرکت را بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : در صورت وصول این مبلغ می توانیم در راستای  اصلاح شبکه های برق و بهینه سازی مصرف  هزینه کنیم .

داوود راهزاذی گفت : با تعویض قطعات معیوب و بهینه کردن شبکه برق ساعات خاموشی مشترکین از ۶ ساعت در سال ۹۶ به ۳ ساعت در سال جدید رسیده است و در بحث تلفات انرژی از ۲۴ درصد سال ۹۶ به ۱۲ درصد سال ۹۷ رسیده ایم .

راهزادی در ادامه گفت : صنعت برق، قبل از انقلاب حتی شهرهای ماهم فاقد برق بود. شهرهای استان بجز شهر دوگنبدان که بخشی از شهر که مجموعه صنعت نفت بودند در بقیه شهرهای استان از جمله یاسوج ،سی سخت،دهدشت و سایر شهرهامون فاقد برق بصورت شبکه ای بود.

مدیرعامل شرکت برق گفت : در حال حاضر تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار ما در استان و در کشور  از نعمت برق بهره مند هستند و این در حالی بود که تعداد روستاهای برق دار ما قبل از انقلاب تقریبا به ۳۰ روستا نمی رسید.

راهزادی با بیان اینکه هم اکنون کلیه شهرهای ما به شبکه های برق سراسری وصل هستند عنوان کرد :  علاوه بر شبکه های توزیع، شبکه های انتقال در سراسر استان الحمدلله وجود داره و این همه توسعه در تعداد مشترکین مشخص میشود .

راهزادی در ادامه در ارتباط با مقایسه تعداد مشترکین قبل و بعد انقلاب اظهار کرد:   کل مشترکین ما قبل از انقلال کمتر از ۹ هزار بود در حالیکه اکنون بالغ بر به ۲۵۲ هزار مشترک را در استان ما پوشش میدهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیری برق استان ادامه داد : وجود پمپاژهای آب کشاورزی  در جای جای استان و نقاط محروم نشان از توسعه برق در همه نقاط  است  چرا که بدون از برق امکان راه اندازی پمپ های کشاورزی جود نداشت.

داوود راهزادی در ادامه به دیگر خدمات شرکت توزیع نیروی برق اشاره کرد و گفت : تعداد زیاد شهرک های صنعتی که و همچنین صنایع مختلفی که در استان میبینید یکی از زیر ساختهای اصلی آنان  برق  است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1229629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =