۱ نفر
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
اینترنت چند شقه می‌شود؟

گفته می‌شود باهدف کنترل بر اینترنت در آینده، دیوار آهنین دیجیتال نمایان می‌شود که در یک‌سو آمریکا و در طرف دیگر چین قرار دارد.سایر کشورها نیز در حال خط‌کشی هستند!

به گزارش خبرآنلاین، «آدریان لاوت» مؤسس و مدیر بنیاد وب می‌گوید شکاف وجود دارد ولی به‌سادگی نمی‌توان روی آن برچسب «سیاه‌وسفید» یا «چپ و راست» زد.{لینک}{لینک}

به گفته وی، یک اینترنت اصلی داریم که بر اساس فضای باز تعریف‌شده و پیشگامان اینترنت آن را توسعه داده و بدون نیاز به داشتن انواع مجوزهای حکومتی و ... بنیان نهاده شده است. از سوی دیگر شاهد ظهور یک اینترنت از نوع اروپایی هستیم که بر حریم خصوصی تمرکز دارد و حفاظت از شهروندان با همراه با هزینه‌های سنگین نوآوری دنبال می‌کند. همچنین مدل چینی اینترنت را شاهد هستیم که تاکش روی نظارت، مانیتورینگ و انسجام اجتماعی هنگام آنلاین بودن است.

مدیر بنیاد وب همچنین گفت: برای اولین بار نیمی از جهان آنلاین هستند و نیمی دیگر آفلاین!

بنابراین مشکل واقعی مربوط به 3.5 میلیارد نفری است که دسترسی به اینترنت ندارند و ما باید روی این بخش تمرکز کنیم که تجربیات خاص خود را دارد.

همچنین نبرد در بخش 5 جی یا نسل پنجم شبکه بی‌سیم است که اجازه نقل‌وانتقال سریع‌تر داده در ابعاد بسیار بزرگ را فراهم می‌سازد.

در حال حاضر برای نیمی از جهان 5 جی یک رؤیا محسوب می‌شود و این در حالی است که برخی از افراد نگران استفاده از خودروهای خودران در سال‌های آینده هستند، بخش دیگری از مردم هنوز نمی‌توانند ایمیل بزنند.

به گفته مدیر بنیاد وب، 5 جی درحالی‌که اغلب مردم اینترنت ندارند، چاره‌جویی مناسبی محسوب نمی‌شود، چراکه نیازهای اولیه جامعه مانند خدمات بهداشتی آنلاین، رأی‌دهی آنلاین و مشارکت در جامعه آنلاین برای آن‌ها فراهم نشده است.

به گفته وی بنابراین باید به شکاف شهری-روستایی و شکاف مردان-زنان به اینترنت را در اولویت قرار دهیم.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1230674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =