روحانی: صندوق آرا تضمین حفظ نظام است

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه راه و مسیر انقلاب اسلامی همانند ۴۰ سال گذشته با قدرت ادامه خواهد یافت، اظهارداشت: حضور گسترده مردم در خیابان‌های سراسر ایران اسلامی و از جمله تهران بدان معنا است که نقشه‌های یکساله دشمن، نقش بر آب شده و دشمن هرگز به اهداف شوم خود نخواهد رسید.

ه گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در اجتماع بزرگ مردم تهران در مراسم راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، با برشمردن ویژگی های خاص مراسم ۲۲ بهمن امسال گفت: مراسم امسال از یک سو با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران و از سوی دیگر  ایام دهه فجر امسال با عطر و بوی فاطمی همراه شده است؛ همان بزرگواری که در سایه تعالیم پدرش، همسرش و فرزندانش ملت ما توانست در برابر همه قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها بایستد و پیروزی را به دست آورد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران چهل سال پیش، از استبداد ، استعمار و وابستگی‌ها رهایی یافت و توانست نظام جمهوری اسلامی را در این سرزمین مستقر سازد، افزود: همچنین امسال در شرایطی جشن ۲۲ بهمن را برگزار می‌کنیم که آمریکای جنایتکار ، صهیونیسم و ارتجاع منطقه ، مردم را ما تحت فشار تحریم قرار داده‌اند.

اهم اظهارات رئیس جمهور به شرح زیر است:

*انقلاب اسلامی برای حراست و حفاظت از ایران اسلامی عزیز بود، مردم به خوبی می‌دانند که در ۲۰۵ سال قبل، بخش بزرگی از مناطق شمالی ایران و قفقاز در دوران پادشاهان خائن قاجار از ایران جدا شد و ۱۹۱ سال پیش بخش دیگری از شمال ایران را از این سرزمین مادری جدا کردند. ۱۷۲ سال قبل بخش بزرگی از شمال غرب و  ۱۶۳ سال پیش نیز بخش مهمی از شرق ایران جدا شد.

* ۱۳۸ سال قبل بخشی از شمال شرق ایران از این کشور جدا شد و بعد در ۱۰۰ سال پیش بخش بزرگی از جنوب ایران که امروز به عنوان چند کشور در جنوب خلیج فارس هستند از ایران جدا شد و حتی ۴۷ سال پیش، یعنی هفت سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در زمان رژیم خائن پهلوی باز بخش مهمی از جنوب ایران که همواره در کتب جغرافیا به عنوان استان چهاردهم ایران نامیده می شد، به دست خیانت‌بار پهلوی از ایران جدا شد. در این چند دهه و در دوران شاهان سست عنصر قاجار و پهلوی، دو سوم این سرزمین را از ایران جدا کردند و این بدان معناست که رژیم‌های گذشته علاوه بر اینکه بر دین ، فرهنگ ، رفاه و زندگی مردم خیانت کردند، بر تمامیت ارضی ایران هم خیانت کردند.

* برخی از مردم به یاد دارند و یا در تاریخ خوانده اند که ۱۰۰ سال پیش در جنگ جهانی چگونه شمال، غرب و جنوب ایران توسط سه قدرت اشغال شد، ۷۷ سال پیش در زمان پهلوی اول در جنگ جهانی دوم علیرغم بی‌طرفی ایران، متفقین ایران را به شمال و جنوب تقسیم کردند و بر این کشور مسلط شدند و به شاه دستور دادند که باید از ایران خارج شود و او همه شرایط متفقین را پذیرفت به شرط آنکه بعد از او پسرش شاه ایران شود. همه این موارد خیانت‌های آشکار پادشاهان و آنهایی که بر اریکه قدرت تکیه زده بودند ، نسبت به ملت بزرگ ایران است.

*۳۸ سال پیش زمانی که قدرت‌های جهانی صدام افلقی را تحریک کردند تا با سلاح شرق و غرب و با پول ارتجاع منطقه و سربازان بسیاری از کشورهای دیگر  به ایران حمله کند، ملت رشید و بزرگ ایران با فرزندان دلاورش از ارتش ، سپاه ، بسیج و نیروی انتظامی و همه مردم در برابر همه جهان ایستادند. حامیان صدام به او وعده داده بودند که ظرف یک هفته نظام جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کند و به اصطلاح، خود صدام  ۳ روز بعد در اهواز و ۷ روز بعد در تهران مصاحبه کند، اما ملت ایران در مقابل آنها ایستادند، ۸ سال مقاومت کردند و پیروزی‌های عظیمی را در تاریخ ثبت کردند.

*مردم مقاوم ایران و رزمندگان اسلام به فرمان امام(ره) حصر آبادان را شکستند، خرمشهر را آزاد کردند، مناطق بزرگی از غرب ایران را در عملیات فتح‌المبین آزاد کردند و بعد هم با عملیاتی همچون والفجر ۸،  کربلای ۵ و سایر عملیات‌ها، قدرت دشمن را در هم شکسته و به دنیا گفتند که امروز ایران شاهی و شاهنشاهی نیست، امروز ایران اسلامی است و جوانان این سرزمین طبق وظیفه دینی و ملی خودشان در برابر همه زورگویان دنیا با قدرت می‌ایستند.

* شرق و غرب ، مدرن‌ترین هواپیماها، توپخانه ها، تانک ها و هلی کوپتر ها را در میانه جنگ در اختیار صدام گذاشتند اما در عین حال شکست نهایی نصیب همه مزدوران آنها و افلقیان شد و رزمندگان بزرگ و غیور ما با پرچم پیروزی از جبهه به خانه برگشتند. امروز همه دنیا بداند قدرت جمهوری اسلامی ایران به مراتب از روزهای رزم و جنگ و دفاع، بیشتر است و نیروهای مسلح ما در تهیه انواع سلاح و مهمات آماده تر است به طوری که  اگر در زمان رژیم گذشته ۵ درصد سلاح و مهمات ما ایرانی و ۹۵ درصد خارجی بود، امروز ۸۵ درصد تجهیزات و مهمات و نیازمندی‌های دفاعی کشور ما به دست نیروهای توانمند و دلاور خودمان ساخته می‌شود.

*برای تقویت قدرت دفاعی و ساختن انواع موشک‌های ضدزره، پدافند هوایی، زمین به دریا و دریا به دریا، هوا به هوا و زمین به زمین از کسی اجازه نگرفته‌ و نخواهیم گرفت، راهمان را و قدرت‌نظامی‌مان را ادامه می‌دهیم و نزد ملت ایران به صراحت می‌گویم که قدرت نظامی ایران در طول این ۴۰ سال و بویژه در ۵ سال اخیر برای همه جهانیان شگفت‌آور است.

* در ۵ سال اخیر وقتی ایران اراده کرد، به ملت های عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن کمک کند، جهانیان دیدند که دشمنان در برابر قدرت‌ ملت‌های منطقه و حمایت‌های ایران به پیروزی دست نیافتند و امروز ناچارند با اعتراف به شکست‌های ۲۰ ساله مداخلات خودشان در ایران کم کم از منطقه خارج شوند و ملت‌های منطقه بتوانند با آزادی راه خود را ادامه دهند.

* حفظ تمامیت ارضی و حراست از ایران عزیز اولین دستاورد انقلاب اسلامی است. یک میلیمتر از خاک و آب‌های این سرزمین به دشمن واگذار نشد و ملت ایران در برابر توطئه‌ها پیروز شد. دومین دستاورد بزرگ این انقلاب که به آن می‌بالیم و افتخار می‌کنیم، تغییر نظام مشروعیت در این کشور بود، نظام مشروعیت در گذشته بر این مبنا بود که فردی بر اساس اینکه فرزند کدام پدر و از کدام طایفه و قبیله است می توانست شاه باشد و بعد او هم فرزند او بود، که این نظام بر هیچ مبنای عقلی، شرعی و دمکراسی منطبق نبود. دستاورد جمهوری اسلامی ایران این بود که نظام مشروعیت را بر مبنای اسلام و جمهوریت قرار داد و امروز تمام مسئولین جمهوری اسلامی ایران از مقام معظم رهبری گرفته تا رئیس جمهور، اعضای مجلس شورای اسلامی، خبرگان و شوراها همه و همه با رأی مردم و با صندوق آراء مسند مسئولیت را به عهده می‌گیرند.

* همه باید حواسمان جمع باشد که اگر در این ۴۰ سال در برابر انواع توطئه‌ها پیروز شدیم، بخاطر اسلام و جمهوریت بود؛ اسلامیت و جمهوریت ما را حراست و حفاظت کرد. ایمان، شور، اعتقاد، فرهنگ جهاد و شهادت و ایثار مردم بزرگترین ره‌آورد انقلاب و دفاع مقدس است. امید و تکیه به خدا، آن نیرویی است که ما داریم و دشمن ندارد و می‌دانیم در میدان نبرد پیروز یا کشته شویم، فاتح هستیم. همین اعتقاد بود که در ۸ سال دفاع مقدس کشور را نگه داشت، بر اساس همین اعتقاد است که میلیون‌ها نفر با افتخار به زیارت مرقد امام هشتم (ع) و میلیون‌ها نفر پای پیاده به زیارت ابی عبدالله الحسین (ع) می‌شتابند و در عاشورا و ۲۱ رمضان، عید فطر و غدیر سراسر روزهایی که به نام اسلام و ائمه هدی و پیامبر (ص) است مردم هر سال پرشور تر از سال قبل حضور می‌یابند.

* اساس انقلاب این بود که فضیلت جای رذیلت و اخلاق جای ابتذال بنشیند، ایمان و معنویت، اساس انقلاب و قدرت و توان دیروز و امروز کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و هست. اگر ایمان نبود، انقلاب، انقلاب اسلامی نبود، انقلاب ایرانی و ملی بود و آن وقت حتماً این انقلاب در برابر انواع توطئه‌ها نمی‌توانست مقاومت کند. اسلامیت نظام تأیید این نظام است و توانسته کشور و نظام را در برابر انواع خطرات حفظ کند.

* آنچه باعث شده است روز به روز مردم علیرغم فشارهای دشمن با نشاط بیشتر، مسیر و آرمان خود را ادامه دهند، آن است که هر دو سال یکبار پای صندوق رأی می‌شتابند و افراد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. صندوق آراء تضمین حفظ این نظام است. هر کس هر نوع تغییر می‌خواهد پای صندوق آراء به دنبال تحقق آن است.

* پای صندوق آراء است که مردم نظرات، ایده و راه‌شان را در تبلیغات انتخاباتی اعلام کرده و فرد مورد نظر را در مجلس، در ریاست جمهوری و خبرگان و شوراها برمی‌گزینند و انتخاب می‌کنند. حواسمان باشد، صندوق رأی و انتخابات یکی از نعمت‌های بسیار بزرگ جمهوری اسلامی ایران است. اگر این صندوق نبود، اگر صف طولانی در انتخابات نبود، دشمن می‌توانست توطئه‌های مختلفی را علیه کشور طراحی کند.

*امروز در جامعه یک دمکراسی و مردم‌سالاری به معنای واقعی کلمه وجود دارد. نظام جمهوری اسلامی آن نظام و رژیمی نیست که بگوید یک حزب و آن رستاخیز و هر کس خواهان آن نیست گذرنامه بگیرد و از ایران خارج شود. احزاب، روزنامه‌ها، مجلات، رسانه‌ها، در این کشور آزاد هستند و همه مسئولین، مسئولین اجرایی، مسئولین نظارتی باید با سعه صدر با انتخابات برخورد کنند. هر چه سعه صدر بیشتر باشد و راه را برای حضور همه افکار، احزاب و جناح‌ها آماده تر کنیم، نظام مستحکم‌تر خواهد بود. *امیدواریم لایحه جامع انتخابات در مجلس تصویب شود. در لایحه قانون جدید انتخابات به این نکات توجه شده و امیدواریم با تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، شاهد انتخابات‌ پرشورتری در آینده باشیم.

*پیشرفت ملت ایران در مسیرهای مختلف و شکوفایی بخش‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی و رفاه اجتماعی سومین نکته مهم است با وجودی که جمعیت کشور از آغاز انقلاب تا کنون از ۳۶ میلیون به ۸۲ میلیون نفر رسیده است. اگر جمعیت ما بیش از ۲ برابر شده است حداقل باید کار و تلاش و محصول و پیشرفت ما هم نسبت به ۴۰ سال پیش ۲ برابر باشد درحالی که وقتی به آمار و ارقام نگاه می‌کنیم وضع ما بسیار بیشتر و بهتر از آن چیزی است که تصور می‌شود. قبل از انقلاب با تمام فراز و نشیب‌ها با وجود استفاده از متخصصین آمریکایی و اسرائیلی در بخش کشاورزی، کل محصولات کشاورزی ایران در سال آخر رژیم گذشته ۲۶ میلیون تن بوده این درحالی است که امروز میزان تولید محصولات کشاورزی ما ۱۲۲ میلیون تن است.

* امروز تولیدات کشاورزی کشور نسبت به قبل از پیروزی انقلاب بیش از ۵ برابر افزایش داشته است، در ۵ سال اخیر، تولید محصولات کشاورزی ما از محصولات رژیم گذشته بیشتر بوده است است  به طوری که در ۵ سال حدود ۲۵ میلیون تن به تولید محصولات کشاورزی اضافه شده و  کل محصولات رژیم گذشته ۲۵ میلیون تن بوده است. کشاورزان، مهندسین و فعالان کشور در بخش کشاورزی، کار بسیار بزرگی را در این ۴۰ سال انجام داده‌اند، محصول گندم تولیدی کشور در روز پیروزی انقلاب حدود۴ میلیون تن بود اما امروز میزان تولید این محصول نزدیک به ۱۴ میلیون تن رسیده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

*صادرات محصولات کشاورزی نسبت به قبل از انقلاب ۲۰ برابر شده است، قبل از انقلاب محصولات کشاورزی کشور ۲۸۵ میلیون دلار بوده که امروز به ۵ میلیارد و ۷۷ میلیون دلار رسیده است؛ بنابراین مسیر درست انتخاب شده است. در رژیم گذشته مجموعاً ۳۸ هزار هکتار در پوشش سامانه نوین آبیاری بوده و امروز ۲ میلیون و ۵۰ هزار هکتار زیر این پوشش قرار گرفته و نزدیک به ۶ برابر شده است. آمار پیشرفت ها در کشاورزی نشان می دهد در طول این ۴۰ سال ملت بزرگ ایران چه پیشرفت بزرگی را به دست آورده است.

* در بخش صنعت، کل بنگاه‌های صنعتی در ۴۰ سال پیش،  ۱۵۰۳ بنگاه بوده و امروز ۸۵ هزار بنگاه صنعتی داریم، در گذشته کل فولاد کمتر از ۴۰۰ هزار تن بوده و امروز بالای ۲۰ میلیون تن است؛ محصولات صنعتی امروز با ۴۰ سال پیش، حتی با ۱۰ سال پیش قابل مقایسه نیست، این به معنای حرکت مردم در مسیر جهاد، سازندگی و پیشرفت است.

* در زمان رژیم گذشته کل میزان گازی که می‌توانسته روزانه در اختیار مردم قرار بگیرد، حدود ۱۰۰ میلیون تن بوده و امروز تبدیل شده به ۱۰۰۰ میلیون تن و این نشان می دهد که کارگران و مهندسین در بخش نفت، چه زحمات بزرگی را متحمل شدند. کل ذخایر نفت کشور ۸۸ میلیارد بشکه بوده و امروز ذخایر حدوداً ۲ برابر شده و ۱۶۰ میلیارد بشکه است و به معنای این است که با اکتشافات مهندسین و رفتن خارجی‌ها و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها، امروز توانستیم روی پای خودمان بایستیم و کشور را اداره کنیم.

* اگر دنیا جمعیت تحت پوشش را نگاه کند، دچار حیرت می‌شود، جمعیت تحت پوشش برای استفاده از گاز، قبل از انقلاب، فقط ۵۱ هزار خانواده بوده و امروز حدود ۲۲ میلیون خانوار از گاز شهری استفاده و بهره‌برداری می‌کنند. فقط ۶ مجتمع پتروشیمی در زمان رژیم گذشته داشتیم و امروز ۵۲ مجتمع داریم. در رژیم گذشته، محصولات در پتروشیمی، ۱.۲ دهم میلیون تن بوده که امروز محصولات پتروشیمی تولید داخل به ۳.۷ دهم میلیون تن رسیده است. امروز شاهد پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف هستیم.

* در زمان رژیم گذشته ۱۹ سد در سطح ملی داشتیم و امروز ۱۷۲ سد داریم و این نشان می‌دهد که تعداد سدهای کشور نسبت به گذشته چند برابر شده است. تولید برق کشور ۷ هزار مگاوات بوده و امروز به ۸۰ هزار مگاوات رسیده است، در تولید برق در دنیا در دوره حکومتی آن فردی که می‌گفت به دروازه بزرگ تمدن رسیده ایم در رتبه سی و هشتم بودیم و امروز در دنیا چهاردهم و در منطقه اول هستیم و این نشان می‌دهد که به چه تحول و پیشرفتی در زمینه‌های مختلف دست یافته ایم. ظرفیت بنادر کشور قبل از انقلاب ۱۹ میلیون تن بوده و امروز ۲۳۴ میلیون تن است و این پیشرفت پس از انقلاب است.

* ظرفیت مسافربری خطوط ریلی کشور ۵ میلیون نفر بوده و امروز ۲۵ میلیون نفر است. نکته‌ای که اینجا می‌خواهم تأکید کنم این است که پیشرفت های کشور در سه حوزه علم و دانش، بهداشت و درمان، رفاه اجتماعی و عدالت اجتماعی، جای تردید حتی برای دشمنان باقی نگذاشته است. نرخ باسوادی قبل و بعد انقلاب، میانگین سال‌های تحصیل بعد و قبل انقلاب و تعداد دانشجویان قبل و بعد انقلاب به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

* امروز ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز و بیش از ۴ میلیون دانشجو داریم، در حالی که کل دانشجویان کشور در زمان رژیم گذشته ۱۷۵ هزار نفر بود. در علم، دانش، پیشرفت‌های علمی و در رشد تعداد نیروی تحصیلکرده در کشور، همه دنیا اعتراف می کنند که در این زمینه پیشرفت جمهوری اسلامی بسیار سریع بوده است.

* در زمان رژیم گذشته ۱۴ هزار و ۷۰۰ پزشک در این کشور خدمت می‌کردند که از این تعداد،۶ هزار پزشک خارجی بودند.امروز ۱۴۰ هزار پزشک در نقاط مختلف کشور خدمت می‌کنند، امروز پزشکان در سراسر کشور حضور دارند و حتی متخصصین در شهرهای کوچک هستند. ۱۸ هزار خانه بهداشت در روستاها ایجاد شده است و شرایط امروز ایران از لحاظ بهداشتی، مورد اعتراف همه کشورهای دنیاست.

* محاسبات در تمام کشورها نشان داده که امید به زندگی‌ در این کشورها در ۴۰ سال گذشته ۱۰ سال اضافه شده است درحالی که در ایران به طور متوسط در این دوره ۴۰ ساله امید به زندگی ۲۰ سال اضافه شده  و معنای آن این است که حرکت به سمت توسعه در ایران بیش از چیزی است که دنیا تصور می‌کند.* چه زمانی بوده که همه مردم ایران زیر پوشش بیمه درمانی باشند. در این چند سال ۱۰ میلیون نفر زیر پوشش بیمه درمانی قرار گرفته‌اند. کمک های دولتی و مستمری تمام افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند طی این چند سال ۴ برابر شده است و  در رفاه اجتماعی حرکت بسیار خوبی انجام داده ایم. بین دهک بالا و پایین جامعه در زمان رژیم گذشته اختلاف ۳۵ برابر بوده است اما امروز این اختلاف به ۱۵ برابر کاهش یافته است که این به معنای رسیدن به سمت عدالت بوده که البته در این زمینه باید قدم‌های دیگری را هم برداریم.

*در زمینه تولید گندم نه برای یکسال بلکه برای چهارمین سال خودکفا هستیم. سال گذشته در تولید گازوییل خودکفا بودیم، امروز در بنزین و گاز هم خودکفا هستیم که هیچ‌وقت شرایط کشور اینچنین نبوده است. در زمینه تولید دارو امروز ۹۵ درصد نیاز کشور را در داخل تولید می‌کنیم. درمان انواع بیماری ها در داخل کشور انجام می شود. در بخش دفاعی نیز قدرت و توان دفاعی ما به دست خودمان درست می‌شود. در فناوری‌های نوین، هسته‌ای، فضایی، بیوتکنولوژی، نانو، فناوری اطلاعات و سلول ها بنیادی، رتبه ما چهارم یا دهم یا یازدهم، یا هفتم یا حداکثر چهاردهم است.

*امروز بواسطه پیشرفتهایی که در علوم مختلف، های‌تک و فناوری‌های پیشرفته در رده بالای رشد در سطح جهان هستیم؛ کارهای استراتژیکی که در این چهل سال و چند سال اخیر در بخش‌های مختلف انجام شده نشان می دهد که چگونه توانسته‌ایم در بسیاری از مسایل پیروز میدان باشیم.

* تنها کشوری هستیم که بدون آنکه در برابر دشمن سر فرود بیاوریم، از فصل ۷ منشور سازمان ملل متحد خارج شدیم و این قدرت ملت ایران و دیپلماسی ماست. تنها کشوری هستیم که حق هسته‌ای مان در سازمان ملل و در شورای امنیت تصویب شده و این به معنای پیشرفت ملت ایران است.در زمینه محیط زیست، قدم‌هایی را برداشتیم که اگر برنمی‌داشتیم، امروز با مصیبت بزرگی مواجه بودیم؛ اگر دریاچه ارومیه احیاء نشده بود ۱۴ میلیون نفر در غرب کشور امروز آواره بودند و صنعت، کشاورزی و زندگی آنان مختل شده بود.پروژه بزرگ و طرح مهم و استراتژیک جاسک که بواسطه آن می‌خواهیم بخشی از صادرات نفت را از این منطقه انجام دهیم، ان‌شاء الله تا پایان این دولت اجرا خواهد شد.

* امروز نقش ایران در منطقه از همیشه تاریخ بیشتر است، هر کشور و ابرقدرتی هر سخنی می‌خواهد بگوید؛ اگر امنیت می‌خواهند، ایران تنها کشوری است که می‌تواند به کمک ملت‌های منطقه بشتابد. بدون ایران هیچ‌گونه طرحی در این منطقه قابل اجرا نخواهد بود؛ این را استکبار جهانی، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بدانند که این پیروزی از آن ملت ایران خواهد بود.

* راهمان را در بخش حقوق زنان، جوانان، اقلیت‌ها، اهل سنت و اقوام ادامه می‌دهیم، یکی از شعارهای این دولت حقوق شهروندی بوده و امروز ۱۸۲۵ نفر از اهل سنت در مناصب مختلف از جمله فرماندار، معاون استاندار، بخشدار، شوراها در سمت‌های مختلف مشغول کارند و ۲ سفیر کشور امروز در خارج از کشور از اهل سنت هستند و این نشان می دهد که روز به روز وحدت، اتحاد و یکپارچگی‌مان بیشتر خواهد شد. اسلام و انقلاب اسلامی به زنان ایران، مقام والا داد، امروز زنان کشورمان در تمام زمینه‌ها و رشته‌ها و مدیریت‌ها، بیش از هر زمان دیگر، در تاریخ ایران حضور دارند. به سیاست شفافیت ادامه می‌دهیم، تا با فساد مبارزه کنیم. حمایت از اقشار مستضعف را ادامه خواهیم داد. تعامل سازنده با جهان را ادامه خواهیم داد و جایگاه ایران را مرتفع‌تر خواهیم کرد. فضای کسب و کار را بهتر از گذشته آماده می‌کنیم و خصوصی سازی بنگاه‌های دولتی را ادامه می‌دهیم.

* به زودی مردم شاهد خواهند بود که دولت الکترونیک رفاه فراوانی را برای مردم ایجاد خواهد کرد. بحران آب و محیط زیست را کنترل خواهیم کرد. فعالیت نهادهای مالی از جمله بانک ها را تنظیم خواهیم کرد، همانطور که مؤسسات اعتباری غیرمجازی که اموال مردم را تاراج کرده بودند به طور کلی پرونده آنها بسته شد و همه آنها جمع شدند. این مسیر و راه آینده است که ادامه می‌دهیم.

* مردم بزرگ ایران، امروز در یک جنگ روانی، تبلیغی و اقتصادی در برابر دشمنان ایران که با سبوعیت با مردم رفتار می‌کنند، قرار داریم. این مشکلات را باید با همکاری یکدیگر حل کنیم. هر جا پیروز شده ایم جایی بوده که ملت و دولت در کنار هم، پشت سر رهبری قرار گرفتند. اگر در سال‌های اول انقلاب توانستیم، ترور و شورش را در این کشور از بین ببریم و کشور را آرام کنیم، مردم، دولت و نیروهای مسلح پشت سر امام بودند. در جنگ نیز همین‌طور بود و در تحریم هم با ایستادگی‌مان، با همراهی‌مان با همکاری و تعاون‌مان در برابر آمریکا پیروز می‌شویم.

* نخواهیم گذاشت آمریکا پیروز شود. آمریکا دی ماه پارسال اعلام کرد که ایران را به زمین می‌زنم که نشد. در اردیبهشت، مرداد و ۱۳ آبان و در کریسمس و عید سال مسیحی امسال اعلام کرد که ایران را به زانو در می آورد که نشد. قول داده بود ۲۲ بهمن همه سران فاسد رژیم آمریکا در تهران باشند که آن هم نشد. هر چه گفتند نشد و نخواهد شد.

* به دلیل اینکه مردم ما متحد هستند، به خدا، حضرت زهرا(س) و پیامبر(ص) و ائمه(ع) و رهبر شجاع و بزرگوارشان ایمان دارند و پشت رهبری حرکت می‌کنند،  بی‌تردید در این مبارزه موفق خواهیم بود. هرچند که مردم ما امروز با مشکلاتی مواجه هستند اما با کمک هم این مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت زیرا وضع آمریکا به مراتب بدتر از آن چیزی است که خودشان فکر می‌کردند و وضع منطقه ما بسیار بهتر از آن چیزی است که آنها فکر می‌کردند.

* جایگاه ایران روز به روز والاتر و بالاتر خواهد بود و ما از مشکلات عبور خواهیم کرد، آرمان امروز ما همان آرمان ۴۰ سال پیش است. اگر ۴۰ سال قبل آرمان ما این بود که در برابر استبداد، آزادی ، در برابر استعمار و وابستگی حاکمیت ملی، در برابر ابتذال، فضیلت را جایگزین کنیم و در برابر تبعیض، عدالت را و  در برابر غربگرایی و شرق‌گرایی، هویت اسلامی و ایرانی را مستقر کنیم، امید را جای یأس بنشانیم و اعتدال را جای افراط و تفریط قرار دهیم، امروز هم همان راه و همان آرمان مسیر و راه ماست و بی‌تردید ما در این راه موفق و پیروز خواهیم بود.

*از ملت بزرگ ایران که در هوای سرد و برفی و بارانی در سراسر کشور به خیابان‌ها آمده و به دنیا نشان دادند که پیوند ملت ما با انقلاب و امام و رهبری‌شان همواره وجود دارد و مستحکم خواهد بود، قدردانی و تشکر می کنم.

۲۱۴۲۱۲
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1230862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =