نجات روباه قرمز مصدوم در چهارمحال‌وبختیاری

مدیر کل حفاظت محیط زیست گفت: در اقدامی فرهنگی و زیست محیطی، توسط دوستداران محیط زیست یک قلاده روباه قرمز که از ناحیه کمر آسیب دیده بود، در شهرستان اردل به مأموران حفاظت محیط زیست تحویل داده شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،شهرام احمدی افزود: این روباه قرمز جهت مداوا و بازگشت به زیستگاه اصلی خودش، به اداره کل حفاظت محیط زیست استان انتقال یافت. وی در ادامه اظهار داشت: با بررسی های به عمل آمده روباه قرمز با نام علمی Vulped Vulres   از تیره سگ سانان با بدنی کم و بیش باریک و دراز که برای سریع دویدن و تعقیب شکار مساعده شده‌اند.

وی اضافه کرد: این گونه روباه از ۴ گونه دیگر روباه بزرگتر بوده و وزنش به ۲.۵ تا ۱۰ کیلوگرم می‌رسد. این مقام مسئول درباره مشخصات ظاهری این گونه عنوان کرد: رنگ پشت گوش سیاه یا قهوه ای، دمی بلند و پرمو با انتهای سفید پوزه باریک و گوش های بلند و نوک تیز است.

وی ادامه داد: به طور کلی روباه به عنوان حیوانی شبگرد شناخته می‌شود، این حیوان معمولا به صورت تکی زندگی می‌کند و اجتماعی نیست، مگر در زمان جفت‌گیری و مراقبت از توله‌ها که به زندگی اجتماعی روی می‌آورد، روباه به طور معمول دو لانه با چند خروجی اضطراری  دارد و در زمان خطر توله‌هایش را به لانه دیگر می‌برد.

احمدی در پایان تصریح کرد: ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست به عنوان رسالت همگانی از جمله فعالیت های انجمن های مردم نهاد بوده و حفاظت از محیط زیست نیازمند مشارکت همگانی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1231469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =