بیمارستان ۶۰۰ تخت‌خوابی امام رضا (ع) تبریز فقط ۳ مددکار اجتماعی دارد!

ایسنا نوشت: قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این که طبق استانداردها باید به ازای هر ۴۰ تخت بیمارستانی، یک مددکار وجود داشته باشد، گفت: بیمارستان امام رضا (ع) تبریز با ۶۰۰ تختخواب فقط سه مددکار دارد و در بخش خصوصی هم که احتمالاً چنین تصور می‌شود که نیازی به مددکار نیست!.

علی اکبر طاهری اقدم در برنامه افتتاحیه کارگاه توانمندسازی مددکاران قطب دو کشوری، اظهار کرد: رویکرد وزارت بهداشت نسبت به سیستم سلامت در مقایسه با گذشته خیلی متفاوت‌تر شده است و دولت آقای روحانی نیز به مقوله سلامت و اجتماعی شدن آن تاکید دارد.

وی افزود:  تنها دغدغه ما پیشگیری و مجهز کردن بیمارستان‌ها نیست، اما فقط ۲۵ درصد تامین سلامتی دست نظام سلامت است و تکمیل شدن چرخه ارایه خدمات سلامت، همکاری سایر ارگان‌ها را نیز می‌طلبد.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی از مشارکت مردم در حوزه سلامت، اضافه کرد: کانون‌های سلامت محلات و مدد کاری اجتماعی از زمینه‌های تحقق این امر هستند.

طاهری اقدم در ادامه با اشاره به مزایای طرح تحول سلامت، گفت: با اجرای این طرح، پرداختی از جیب مردم به حداقل رسید و دیگر شاهد مشکلاتی همچون پرداخت مبالغ کلان هنگام ترخیص بیماران نیستیم.

وی با تاکید بر این که مددکار کسی نیست که صرفاً به گیرنده خدمت تخفیف دهد، بیان کرد: مددکار فردی عالم است که مشکلات بیمار را تا مرحله برطرف شدن پیگیری می‌کند. به دنبال این ساز و کار هستیم که مشکلات حاشیه‌ای بیمار را نیز حل کنیم که این نیز به کمک مددکاران محقق می‌شود.

طاهری اقدم با تاکید بر ضرورت پیگیری مشکلات بیماران توسط مددکاران، گفت: آسیب‌های اجتماعی همگی به هم مرتبط هستند و در صورت حل نکردن مشکل بیماران در مرحله اول، ادامه مشکلات همان بیمار را به چرخه بیماری و گرفتن خدمت باز می‌گرداند.

وی در پایان با اشاره به این که اگر قیام بهمن تبریز نبود، انقلابی هم نبود، خاطرنشان کرد: دشمن هر چه از دستش برآمد از جنگ هشت سال دفاع مقدس گرفته تا تحریم‌ها و ترورها سر ما آورد، مشکلات ممکن است از ندانم کاری ما مسئولان باشد، اما مردم ما این‌ها را به پای نظام نمی‌نویسند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1231553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =