جلسه کمیسیون تخصصی شورای عالی سینما روز پنجشنبه به ریاست سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد و نایب رئیس این شورا تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری به نقل از معاون امور سینمایی و دبیر شورای عالی سینما، در جلسات قبل این کمیسیون، موضوعات در حضور نایب رئیس شورای عالی سینما به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و در نتیجه شش مصوبه برای ارائه به رئیس جمهور و رئیس شورای عالی سینما تهیه و تنظیم شد.

در این بین، سه مصوبه در خصوص حل مشکلات مالیاتی سینما بود که مسائل موجود در زمینه مالیات دفاتر سینمایی، تهیه‌کنندگان و اشخاص ثالث و بحث مشوق‌های مالیاتی جهت سرمایه گذاری در آن لحاظ شده است.

تشکیل کارگروه مشترک فی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و وزارت کار و امور اجتماعی برای اصلاح نظام آموزشی سینما و ساماندهی آموزش مهارتی و متون و منابع نیز مصوبه چهارم شورای عالی سینما بود. 

مصوبه پنجم، مأموریت معاونت امور سینمایی برای حمایت از حوزه تحقیقات و نگارش فیلمنامه و دفاتر و کارگاه‌های فیلمنامه‌نویسی بود که مقرر شد اقدامات لازم در راستای تولید اندیشه و محتوا مبتنی بر الگوی پیشرفت ایرانی و اسلامی صورت گیرد. 

اختصاص ردیف بودجه مستقل برای ساخت دو شهرک سینمایی در سال آینده در شاهرود و زرندیه ساوه و آغاز ساخت شهرک سینمایی زرندیه ساوه ترجیحاً در دهه فجر امسال نیز مصوبه ششم شورای عالی سینما بود.
 
در اواسط برگزاری این جلسه محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در تماس تلفنی از تلاش سینماگران حاضر در کمیسیون شورای عالی سینما قدردانی به عمل آورد.

54

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 123214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =