حسین رضازاده

فرهاد عشوندی / نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات کرسی‌های بین‌المللی وزنه‌برداری، حاشیه‌های این فدراسیون را زیاد کرده است. علی مرادی رئیس سابق فدراسیون وزنه‌برداری که دبیرکل کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا نیز هست از طرف مسئولان فعلی فدراسیون برای حضور در انتخابات معرفی نشده و به همین دلیل مصاحبه‌هایی علیه رضازاده انجام داده است. البته با توجه به سابقه‌ای که او در کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا دارد، می‌تواند خودش به صورت مستقل کاندیدا شود و نیازی به معرفی شدن ازطرف مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری ایران ندارد. اما با این حال برای این‌که از طرف مسئولان فدراسیون ایران معرفی نشده ناراحت است. حسین رضازاده سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با خبرآنلاین در مورد این موضوع حرف می‌زند.

*با اتفاقاتی که اخیرا در وزنه برداری با در پیش بودن انتخابات برای گرفتن کرسی های بین المللی پیش آمده، این شائبه پیش آمده که شما با انتخاب یک ایرانی برای دبیرکلی کنفدراسیون آسیا مشکل دارید. واقعا مشکل دارید؟

من؟

*حرفهای علی مرادی این جو را القا می کند که شما با این قضیه مشکل دارید؟

حرف علی مرادی که معتقداست فدراسیون او را برای انتخابات کنفدارسیون معرفی نکرده، برمی‌گردد به این مساله که هر کشور تنها یک نفر را می تواند برای هیات اجرایی کاندیدا کند. او که چهار سال دبیر کل و چهار سال هم عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی بوده، خود به خود می تواند کاندیدا شود. به طور حتم اگر او نمی توانست کاندیدا شود فدراسیون او را معرفی می کرد. ما فکر کردیم حالا که او طبق قانون کاندیداست برای این که دو کاندیدا داشته باشیم، من کاندیدای نائب رئیسی شوم تا از این فرصت استفاده کنیم. قضیه همین بود، اما بعضی ها می خواهند شانتاژ کنند.

*ما از اختلافات خبر نداریم اما آقای مرادی در حرفهایش گفته بود که دیگر اجازه نمی دهد رضازاده اشتباهاتش را تکرار کند. من خیلی از اشتباهات او را پوشانده ام و...

چه اشتباهاتی؟ فکر می کرد حسین رضازاده همه ساله رکورد جهان را می زند و مدال قهرمانی جهان و المپیک می گیرد. با مدال‌های حسین رضازاده بود که فدراسیون آقای مرادی موفق بود. چه کسی اشتباه کرده؟ به نظر من اگر یک قهرمان یا ورزشکار اشتباه کند، هیچ وقت نمی تواند مدال بگیرد، چه برسد به این که همیشه رکورد دنیا و المیپک را بزند.

*پس فکر می کنید آقای مرادی به چه دلیل این حرفها را می زند. به هر حال این جو علیه شما راه افتاده؟

نمی دانم. من برای آقای مرادی همیشه احترام قائلم. الان هم به چشم استاد به او نگاه می کنم. اما او حالا که دوره دبیری‌اش تمام شده، آمده و می گوید دلش برایم می سوزد. حسین رضازاده یک سال سرپرست بود. اما او دلش نمی خواست زنگ بزند به من یا بیاید به دیدنم، مرا راهنمایی کند، بگوید این کار تو در فدراسیون اشتباه بوده. او که 10 سال رئیس فدراسیون بوده و من می‌توانم از تجربیاتش برای اداره فدراسیون استفاده کنم، کی آمد مرا راهنمایی کند؟

*شما هم با او تماس نگرفتید؟

نه. وقتی برادرش فوت کرد من اردبیل بودم. اما از طرف فدراسیون برای مادرش و مراسم مسجد گل فرستادم.

*فدراسیون برای انتخابات کنفدراسیون وزنه برداری آسیا چه برنامه ای دارد؟

آقای مردای که کاندیداست، تلاش می کنیم رای بیاورد و کرسی دبیرکلی کنفدراسیون آسیا را حفظ کند. من هم برای نایب رئیسی، داراب ریاحی برای کمیته فنی، شهابی برای پزشکی، مصطفی حکمت پور برای آموزش کاندیدا هستیم.

*در انتخابات دبیرکل کنفدراسیون، فدراسیون ایران به چه کسی رای می دهد؟

هرجایی هستم به علی مرادی رای می دهم. کار ما درست است و همیشه به خدا توکل داشته ایم. اما آنهایی که کارشان را با دوز و کلک پیش می برند یادشان باشد که هیچ وقت خدا کارشان را درست نمی کند.

*در گوانگ ژو یک سری اختلافات بود. نکته جالب این بود که به جز مدال بهداد سلیمی، شما هیچ مدالی ندادید. در حالی که چهره های ناشناخته ای مدال می دادند؟

من در مسابقه های جهانی سال 2007 و 2010 مدال طلای فوق سنگین را داده ام. آن هم همراه رئیس فدراسیون جهانی، وزرای ورزش یا معاونان آنها. اما در بازیهای آسیایی با این که یک ایرانی برگزار کننده مسابقه های وزنه برداری بود این اتفاق نیفتاد. ما برای کمک می آییم اما بعضی ایرانی ها که در راس کار هستند خودشان خودزنی می کنند. در بازیهای آسیایی همه روسای فدراسیونها مدال دادند اما در وزنه برداری چه شد؟ الحمدا... که من مدال طلا داده ام و دنبال این چیزها نیستم.

*درست است فدراسیون جدای از فراخوان سازمان، برای ثبت نام کاندیداهای ریاست فدراسیون فراخوان داده؟

حسین رضازاده یکسال سرپرست بوده و خودش را هم ثابت کرده. آن هم با مدال های رده نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و بازیهای آسیایی. مدال های خوبی گرفتیم. بدون مشکل. بعد از چهار سال انتظار، مدال طلای بزرگسالان را گرفتیم و بعد از 8 سال پنجم دنیا شدیم. با برنامه و کمک سازمان کار کردیم.

*از رقابت برای انتخابات ریاست فدراسیون نمی ترسید؟

نه. منتقد همیشه هست. از طرفی حسین رضازاده همیشه رقابت کرده. همیشه رقابت می کند.

*فرقی نمی کند رقیب چه کسی باشد؟

کاری ندارم. توکل به خدا.

*بحث وزارت ورزش داغ است. به نظر شما تشکیل وزارت به نفع ورزش است یا ضرر؟

وزارت ورزش مثل سم است. بعضی از قوانین که تصویب می شود برای ورزش مشکل ساز می شود. وزارت ورزش در بقیه کشورها خیلی در بحث قهرمانی وارد نمی شود. این طور نیست که نمایندگان نظارت مستقیم داشته باشند. با تشکیل وزارتخانه، ورزش ضرر می کند.

*قضیه سعید علی حسینی به کجا رسیده؟ ممکن است مشکل او با شکایت حل شود؟

یک وکیل جدید برای کار او گرفته اند. البته جلسه ای هم با آقای مرادی، وکیل سابق و با نظارت من در این باره داشتیم. خیلی خوب بود. حاج نوری وکیل جدید او دفاعیه‌ای تهیه کرده تا کار را پیگیری کند. فدراسیون هم به آنها کمک می کند.

*با این شکایت، مشکلی پیش نمی آید؟

نه. ازدادگاه CAS پیگیری می شود. قرار شده فدراسیون هم همه هزینه ها را تقبل کند.

*قرار است رکوردزنی‌ها و مدال آوری ادامه پیدا کند؟

اردوها شروع شده. 20 وزنه بردار جوان و بزرگسال درتهران زیر نظر کوروش باقری تمرین کردند و چند روزی است که در کرمان تمریناتشان را از سر گرفه اند و تا مسابقه های قهرمانی آسیا و جهان هم ادامه دارد.

*تیم نوجوانان به مسابقه های جهانی می رود؟

اولویت کار ما جوانان و بزرگسالان است. اگر وزنه بردار نوجوان خوبی داشته باشیم ومشکلی پیش نیاید تیم را به قهرمانی جهان پرو اعزام می کنیم.

*سلامت ورزشکاران هم مورد توجه است؟

باید مربی و ورزشکار توجیه شوند. هر سال ورزش علمی تر می شود و ما هم باید کارمان را علمی تر کنیم.

*لیست مواد دوپینگی در سال 2011 اعلام شده؟

به خاطر تعطیلات کریسمس هنوز لیست را نداده اند.

*بهداد سلیمی در گوانگ ژو به خاطر سرماخوردگی رکورد شما را نزد. هنوز دوست دارید این اتفاق بیفتد؟

من بیشتر از همه عجله دارم دارم رکوردم شکسته شود. دوست دارم یک ایرانی هم آن را بزند. امیدوارم بهداد خوب تمرین کند و زودتر به رکورد دنیا حمله کند.

40

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 123326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
    0 0
    اقای دوپینگی خوبی عزیز.
  • بدون نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
    0 0
    شازده پسر اگر در انتخابات به نفع ... صحبت نمیکردی الان کجا بودی؟؟