۰ نفر
۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
صعود بورس به کانال ۱۶۶ هزار واحدی

ایرنا نوشت: شاخص کل بورس امروز (یکشنبه) در ادامه روند صعودی خود با رشد یک هزار و ۷۶۲ پله ای نسبت به روز گذشته در جایگاه ۱۶۶ هزار و ۳۰ واحدی ایستاد.

 براساس معاملات امروز بهای سهام ۳۵۸ شرکت رشد کرد و قیمت سهام ۲۹۲ شرکت با افت قیمت روبرو شد. نرخ ۲۳ شرکت نیز تغییری نداشت.

همچنین امروز در معاملات ۲ میلیارد و ۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶ هزار و ۹۹۱ میلیارد ریال در ۲۴۳ هزار نوبت دادوستد شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۵۱۰ واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۱۱۸ واحد افزایش یافت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز ۸۳ واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.

شاخص آزاد شناور ۲ هزار و ۱۹ واحد افزایش یافت؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.

شاخص بازار اول مربوط به شرکت های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور یک هزار و ۶۴۶ واحد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس نیز یک هزار و ۸۶۵ واحد افزایش یافت.

برپایه معاملات امروز، نمادهای کگل (صنعتی و معدنی گل گهر)، کچاد (صنعتی و معدنی چادرملو)، فملی (ملی صنایع مس)، فولاد (فولاد مبارکه)، پارس (پتروشیمی پارس) و وبملت (بانک ملت) بیشترین سهم را در رشد شاخص داشتند، اما رمپنا (مپنا) و جم (پتروشیمی جم) با بیشترین فشار منفی، مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

** ادامه صدرنشینی گروه فلزات اساسی

گروه فلزات اساسی در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه ۲۵۲ میلیون سهم به ارزش ۸۷۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

گروه بانک به ارزش ۶۲۲ میلیارد ریال و کانی های فلزی به ارزش ۵۶۸ میلیارد ریال، به ترتیب جایگاه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

گروه خرده فروشی با دادوستدی به ارزش ۵۶۱ میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت و گروه شیمیایی نیز با معاملاتی به ارزش ۵۲۸ میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود ساخت.

** رشد فرابورس

معاملات امروز شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۳ واحد رشد کرد و در جایگاه ۲ هزار و ۵۲ واحدی قرار گرفت.

امروز در این بازار ۷۸۸ میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از چهار هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

نمادهای مارون (پتروشیمی مارون)، میدکو (هلدینگ معدنی خاورمیانه)، ارفع (آهن و فولاد ارفع)، بپاس (بیمه پاسارگاد) بیشترین تاثیر مثبت و سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری) و بساما (بیمه سامان بیشترین فشار منفی را بر شاخص داشتند.

۲۲۶۲۲۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1235171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =