سوریه: انگلیس حامی تروریسم است و نباید به دیگر کشورها اتهام‌زنی کند

ایرنا نوشت: وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که انگلیس سال هاست که از تروریست ها حمایت می کند و شایستگی اتهام زنی به دیگرا ندارد.

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه جمعه شب اقدام انگلیس در گنجاندن نام حزب الله لبنان در لیست گروه های تروریستی را به شدت محکوم کرد.

وی افزود: این اقدام انگلیس تاکیدی بر دشمنی تاریخی این کشور با امت عربی است.

این مقام سوری بیان کرد: انگلیس دلال تقسیم کشورهای عربی از طریق پیمان های سایکس پیکو و بالفور است که به غصب فلسطین و آوارگی میلیون ها فلسطینی منجر شد و همواره شریک اصلی در تجاوز به کشورهای عربی از تجاوز به مصر تا تجاوز به سوریه در سال ۲۰۱۸ به سوریه بوده است که نشانه دنباله روی از آمریکا در منطقه است.

وی تصریح کرد: برکسی پوشیده نیست انگلیس میزبان گروه های مختلف دارای اندیشه های تکفیری است و از گذشته تاکنون در راستای خدمت به سیاست های خصمانه اسرائیل از گروه های تروریستی حمایت و پشتیبانی کرده است.

این منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه گفت: طرفی که چنین سیاستی را در پیش گرفته کم ترین شایستگی برای اتهام زنی به دیگران را ندارد بویژه اتهام زنی به حزب الله لبنان که یک حرکت مقاومت ملی در مقابل اشغالگری اسرائیل است.

وی افزود: فعالیت حزب الله براساس قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد قانونی است و نیازی به اجازه کشوری ندارد که خود تاریخی سیاه در آوارگی ملت ها و غصب حقوق آن ها دارد.

انگلیس روز دوشنبه گذشته در نتیجه فشار لابی صهیونیستی، شاخه سیاسی گروه حزب الله لبنان را درفهرست گروه های تروریستی قرار داد.
 

۶۴۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1236840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
    0 0
    هی انگلیس انگلیس.می دونی چند تا آدم به خاطر سیاست تو کشته شده اند؟ هرجا پا گذاشتی پشت سرت رد خون به جا موند. نمی خوای درست بشی؟ پول مردم انگلیس تو خون مردمی است که با طراحی های سیاسی تو سالهاست که بر زمین ریخته می شود. خدا همه ما را به انسان بودن هدایت فرماید