ایسنا نوشت: پژوهشگران رویان در بررسی‌های خود تمامی گزارش‌های مربوط به بررسی پروتئین‌های غشایی سلول‌های بنیادی جنینی انسان را جمع آوری و متا آنالیز کردند.

بررسی پروتئین‌های جای گرفته درغشاء سلول اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چراکه این پروتئین‌ها دارای عملکردهای بسیار ویژه‌ای مانند کنترل ورود و خروج مواد و اطلاعات به درون سلول و برقراری هرنوع ارتباط با محیط بیرونی سلول هستند.

به علاوه تشخیص غیر تهاجمی بودن سلول‌ها، برای جلوگیری از بروز سرطان، اهمیت بالینی دارد. بر همین اساس بررسی پروتئین‌های غشایی سلول‌های بنیادی جنینی انسانی، علی‌رغم تمام سختی‌ها، توجه پژوهشگران مختلف را به خود جلب کرده است.

به دلیل همین اهمیت، دکتر فائزه شکری، دکتر حسین بهاروند و دکتر قاسم حسینی سالکده، در پژوهشگاه رویان، تمامی گزارش‌های مربوط به بررسی پروتئین‌های غشایی سلول‌های بنیادی جنینی انسان را جمع آوری و متا آنالیز کردند. علاوه بر این، تمام گزارش‌ها از نظر روش انجام و اطلاعات منتشر شده نیز بررسی و داده‌های آن‌ها با داده‌های مرجع مقایسه شد.

طبق اعلام رویان، نتایج حاصل از این بررسی و مقایسه‌ها که به صورت یک مقاله مروری در مجله بین‌المللی Expert Review of Proteomics به چاپ رسیده است، با جمع بندی و یکسان‌سازی نتایج مقالات منتشر شده قبلی، شاخص‌های غشایی مشترک را گزارش می‌دهد. این مقاله مروری به پژوهشگران کمک خواهد کرد که به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان با پروتئین‌های جای گرفته در غشای سلول‌های بنیادی جنینی انسانی و اهمیت آن‌ها آشنا شوند.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1237167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =