۰ نفر
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
آب‌رسانی به ۱۸۴ روستای شهرستان گرمی 

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل اعلام کرد که عملیات آبرسانی به ۱۸۴ روستای شهرستان گرمی مغان در قالب مجتمع های بزرگ آبرسانی در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، فرامرز بهنژاد گفت: با بهره برداری از این طرح ها، چهار هزار نفر از جمعیت روستایی شهرستان گرمی از نعمت آب لوله کشی بهداشتی بهره مند می شوند.

وی با اشاره به تسریع در عملیات اجرایی طرح آبرسانی مجتمع موران شهرستان گرمی بیان کرد: این طرح با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.

علی بهشتی فرماندار شهرستان گرمی مغان نیز آب سالم و بهداشتی را مهمترین نیاز زندگی و تامین نیاز آبی را یکی از عوامل اصلی و تاثیرگذار در جلوگیری از مهاجرت روستاییان عنوان کرد و افزود: پروژه‌ آبرسانی مجتمع موران گرمی در همین راستا در دست اجراست.

وی افزود: با اجرای مجتمع آبرسانی بخش تازه کند انگوت نیز ۱۱۵ روستای این منطقه تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی قرار می‌گیرد.

در حال حاضر ۵۶ درصد روستاهای اردبیل دارای آب پایدار است و با بهره برداری از ۱۵ مجتمع آبرسانی روستایی در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب روستایی اردبیل تا چهار سال آینده، ۳۲۰ هزار نفر از مردم روستاهای استان از آب پایدار بهره مند خواهند شد.

مجتمع های آبرسانی روستایی احداث شده در استان اردبیل بالغ بر ۹۰۰ روستای این استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

استان اردبیل یک هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه دارد و شاخص بهره‌مندی روستاهای اردبیل از نعمت آب ۷۵ درصد است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1237737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =