تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی لرستان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان بمناسبت هفته منابع طبیعی با تشکل های مردم نهاد این حوزه تشکیل جلسه داد و تا پاسی از شب این جلسه به طول انجامید.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، شیرزاد نجفی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی خاطرنشان کرد: انتظار داریم در این امر مهم ، تشکل های مردم نهاد حوزه منابع طبیعی مثل همیشه یاری‌رسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری باشند.

وی به ممنوعیت بهره‌برداری از چوب های جنگل‌های شمال گریزی زد و افزود: با توجه به این ممنوعیت ، متخلفان به استان های زاگرس نشین هجوم آورده‌اند و در حال قاچاق چوب هستند.

نجفی در ادامه ، با تقدیر و تشکر از بدری رئیس کل دادگستری استان و رازانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تصریح نمود : هر کامیونی که حامل چوب ، اعم از باغی ، جنگلی و... باشد و مجوزهای لازم از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان را نداشته باشدتوقیف خواهد شد.

تنها راه برون رفت از سیل شهر خرم آباد را انجام عملیات آبخیزداری

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان اظهار کرد : با توجه به بارندگی های اخیر ، پوشش جنگلی غنی شده ، درنتیجه احتمال وقوع حریق در فصل بهار و تابستان نیز افزایش می یابد.

نجفی تنها راه برون رفت از سیل شهر خرم آباد را انجام عملیات آبخیزداری دانست و بیان کرد : سیمان واقع در کف رودخانه خرم رود نه تنها باعث سرعت سیل می شود بلکه باعث عدم نفوذپذیری آب نیز خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان از تشکل های مردم نهاد حوزه منابع طبیعی خواست که در راستای فرهنگ سازی و کمک به حل چالش های منابع طبیعی مثل همیشه کمک رسان منابع طبیعی باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1238147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =