۱ نفر
۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
آجیل‌فروشان شب عید را چطور می‌گذرانند؟

شبکه خبر نوشت: رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، در 11 ماه گذشته فروش آجیل به یک پنجم کاهش یافته و امیدواریم شب عید، خرید مردم افزایش یابد.

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در خصوص آخرین وضعیت فروش آجیل و خشکبار در روزهای پایانی سال اظهار کرد: بخشی از آجیل در شب چله و تقریبا ۷۰ درصد آن در شب عید مصرف می‌شود.

وی افزود: در سال جاری در ماه‌های فروردین و اردیبهشت با سرمازدگی بدی روبرو شدیم که براثر آن ۷۰ درصد تولیدات از بین رفت ولیکن با تمهیدات اندیشیده شده مقداری جنس با ثبت سفارش به کشور وارد شد که از جمله آن می‌توان به تخمه گوشتی و تخمه آفتابگردان اشاره کرد.
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار آجیل و خشکبار نسبت به چند ماه اخیر متعادل شده و به دلیل ثبات قیمت‌ها در بازار مردم می‌توانند خرید مایحتاج خود را انجام دهند.

احمدی با اشاره به آغاز کار نمایشگاه‌های بهاره از روز گذشته عنوان کرد: خوشبختانه گزارش‌ها نشان می‌دهد که اسقبال خوبی از نمایشگاه‌های بهاره شده است

وی در خصوص اینکه تولید داخل کفاف نیاز بازار را می‌دهد یا خیر گفت: تولید داخل در بعضی موارد از جمله تخمه جاپونی کفاف مصرف شب عید را می‌دهد، ولی در بحث محصولاتی، چون فندق، گردو و پسته به دلیل سرمازدگی اخیر با مشکلاتی روبرو هستیم.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در ادامه خاطرنشان کرد:، چون بادام هندی یکی از اقلام پرمصرف در کنار بادام و پسته است اگر می‌توانستیم آن را به طور قانونی وارد کنیم قیمت‌ها با تعادل بیشتری همراه می‌شد.

احمدی در خصوص استقبال مردم برای خرید آجیل و خشکبار گفت: قدرت خرید مردم تا حدی در خرید آجیل و خشکبار مخصوص شب عید تاثیر گذار بوده و در ۱۱ ماهه اخیر به یک پنجم رسیده که باتوجه به اینکه بیشتر افراد خرید آجیل و خشکبار را در روزهای پایانی انجام می‌دهند امیدواریم از تاریخ ۲۰ اسفند به بعد خرید خشکبار افزایش یابد تا تولیدکنندگان با مشکل روبرو نشوند.

 
17231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1238774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 00756382780۹۰ IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
    11 0
    بهتر یه فکری به حال مردم بکنید که شب عید باید باسفره خالی سرکنن آجیل فروشا سالای قبل اونقدر خوردن که احتیاجی به نکرانی نیست
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
    11 0
    به جون خودت .آجیل و پسته ....گرونه تبلیغات نمایشگاه بی فایده است .کسی نمی خره