خرید ۲۸ فروند هواپیمای کارکرده ایرباس و ای‌تی‌آر

در آخرین جلسه شورای اقتصاد سال ۹۷ سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی ایران‌ایر برای خرید ۲۸ فروند هواپیمای کارکرده از سوی وزارت راه و شهرسازی مطرح و پس از بحث و تبادل نظر با آن موافقت شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری‌، آخرین جلسه شورای اقتصاد در سال ۱۳۹۷ ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.‌

در این جلسه که وزرای نیرو، نفت، جهاد کشاورزی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز حضور داشتند درخواست‌های برخی دستگاه‌های اجرایی مطرح و پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات لازم اتخاذ شد. 

سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) برای خرید ۲۰ فروند هواپیمای ای تی آر، سه فروند ایرباس جدید و پنج فروند هواپیمای ایرباس دست دوم نیز درخواستی بود که از سوی وزارت راه و شهرسازی مطرح و پس از بحث و تبادل نظر با آن موافقت شد.

اصلاح مصوبه شورای اقتصاد موضوع طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت از میادین در حال بهره برداری و اصلاح مصوبه طرح گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان با هدف افزایش تعداد خانوارهای برخوردار از گاز از ۳۰۰ هزار به ۷۰۰ هزار خانوار در پنج شهرستان از درخواست‌های وزارت نفت بود که در این جلسه به تصویب رسید. 

دستورالعمل تعیین نرخ خرید تضمینی برق و سرمایه گذاری از محل منابع داخلی شرکت سهامی سازمان آب برای اجرای طرح‌های آبرسانی به برخی شهرهای استان خوزستان نیز از درخواست های وزارت نیرو بود که در این جلسه مورد تأیید قرار گرفت. 

وزارت جهاد کشاورزی نیز در این جلسه درخواست تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی برای سال ۹۸ را مطرح کرد که پس از توضیحات وزیر و بحث و بررسی، تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد.

۲۲۶۲۲۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1239959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =