امام جمعه تبریز: تشریفات زائد عظمت مراسم ترحیم را از بین برده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با انتقاد از تشریفات زائد در مراسمات ترحیم گفت: برخی ریخت و پاش ها عظمت مراسم ترحیم را از بین برده است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز به نقل از روابط عمومی، حجت الااسلام سید محمد علی آل هاشم در آیین هفته گرامیداشت خادمان آرامستان ها اظهار داشت: امروزه علاوه بر تشریفات زائد، تکرار مجالس عزای متوفیان نیز مراسم ترحیم درگذشتگان را تحت الشعاع قرار می دهد.
وی ضمن انتقاد از تشریفات زائد در آیین های ترحیم یادآور شد: با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه، بهتر است هزینه های گزاف مراسمات غیرضروری به سوی امور خیریه هدایت شود.
امام جمعه تبریز در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه اصل بر رفتن است و باید برای سفر به جهان دیگر همواره آماده بود گفت: طبق فرمایش مولا علی(ع) باید طوری زندگی کنیم که اگر ماندیم مردم پذیرایمان باشند و اگر رفتیم برایمان اندوهگین شوند.
آل هاشم همچنین با اشاره به طرح مسقف سازی و ساماندهی قبور شهدا گفت: شایسته است ضمن تسریع در روند پروژه مسقف سازی، ساماندهی قبور شهدا نیز هماهنگ با منویات مقام معظم رهبری و حفظ یادگارهای شهدا صورت گیرد.
وی زیارت قبور شهدا و برگزاری یادواره های مختلف شهیدان را از اولویت های مردم و مسئولان خواند و تاکید کرد: شهیدان برای ما درس مقاومت، ایثار و از جان گذشتگی در راه آرمان و صیانت نظام و انقلاب دادند لذا باید در زنده نگه داشتن نام و یاد آنان همواره تلاش کرد.
گفتنی است در این مراسم، جمعی از خادمان آرامستان های تبریز در حضور امام جمعه و شهردار کلانشهر تبریز تجلیل شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1242186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =