2 مرد مسافرنما که با پتک و چاقو به رانندگان حمله می‌کردند و خودرو و اموالشان را می‌دزدیدند، پس از دستگیری به 20 فقره سرقت اعتراف کردند. متهمان که برادرزن و داماد یک خانواده هستند، هنگام سرقت خودرو، با هوشیاری راننده ناکام ماندند.

به گزارش «جام‌جم»، هفته گذشته مردی با حضور در پلیس آگاهی شهریار از سرقت خودرویش توسط 2 مرد قوی‌هیکل خبر داد. شاکی به پلیس گفت: در یکی از محله‌های کرج مسافرکشی می‌کردم که 2 مرد قوی‌هیکل با کرایه دربست خودرو، خواستند آنها را به شهرستان شهریار منتقل کنم.

شاکی یادآور شد: در میانه راه مسافری که در صندلی جلو نشسته بود، با تهدید چاقو خواست سوئیچ خودرو را در اختیارش قرار دهم که مقاومت کردم. مسافر دوم که در صندلی عقب نشسته بود، با پتک به من حمله‌ور شد و مرا که زخمی شده بودم، از خودرو بیرون انداختند و خودرویم را سرقت کردند.

به این ترتیب با چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان فراری و تشکیل پرونده در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار، تحقیقات برای دستگیری متهمان آغاز شد.

هوشیاری راننده، سارقان را گرفتار کرد
در حالی که تحقیقات پلیس ادامه داشت، چند روز پیش ماموران انتظامی هنگام گشتزنی در صفادشت شهریار مردی را مشاهده کردند که سراسیمه از خودرویش پیاده شد و از مردم درخواست کمک کرد. ماموران انتظامی با نزدیک شدن به این فرد، به تحقیق از وی پرداختند و متوجه شدند 2 مرد قوی‌هیکل که به عنوان مسافر سوار خودرویش شده‌اند، به انگیزه سرقت خودرو، قصد کشتن وی را داشته‌اند.

با انتقال سارقان به اداره آگاهی شهریار، آنها در بازجویی اعتراف کردند، با حمله به رانندگان چندین خودرو را سرقت کرده‌اند. با مشخص شدن این موضوع، بازپرس اصغری‌زاویه رئیس شعبه هفتم دادسرای شهرستان شهریار دستور تحقیقات را برای مشخص شدن دیگر جرایم متهمان صادر کرد.

سارقان با هم فامیل بودند
متهمان در بازجویی مجدد اعتراف کردند، برادرزن و داماد یک خانواده هستند که تاکنون 20 خودرو را با این شیوه سرقت کرده‌اند.

یکی از متهمان در اظهاراتش به پلیس گفت: در محله مارلیک کرج زندگی می‌کنم. من و برادرزنم به خاطر مشکلات مالی تصمیم گرفتیم با حمله به رانندگان، خودروهایشان را سرقت کنیم. متهم به سرقت درباره شیوه سرقتشان، عنوان کرد: ما در محله‌های کرج، شهریار، رباط‌کریم و تهران با کرایه دربستی خودروها، نقشه سرقت را عملی می‌کردیم؛ به این صورت که ابتدا من و برادرزنم از طریق ارسال پیامک موقعیت خودرو و زمان سرقت را به یکدیگر اطلاع می‌دادیم، سپس یکی با چاقو و دیگری با پتک به راننده حمله‌ور شده و پس از گرفتن سوئیچ خودرو، راننده را به بیرون می‌انداختیم.

متهم به سرقت ادامه داد پس از سرقت ضبط، پنل، پول و گوشی تلفن همراه و اموال قیمتی، خودروها را در خیابان‌های کرج یا شهریار رها می‌کردیم.

بنا بر این گزارش، با اعتراف متهم، همدستش نیز به همکاری با او در سرقت‌ها اعتراف کرد. متهمان با دستور قضایی اصغری‌زاویه رئیس شعبه هفتم دادسرای شهریار روانه بازداشتگاه پلیس شدند. تحقیقات از متهمان ادامه دارد.
56181

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 124245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    گرانی گاز با عث حا دثه است