دزدان فرش‌های نفیس و گرانقیمت خانه‌های ویلایی تهران و یزد با ردیابی‌های مشترک مأموران پلیس در یکی از روستاهای اطراف یزد به دام افتادند.

روزنامه ایران در این باره نوشت:
نخستین شکایت از تبهکاران اوایل مهر از سوی مرد ثروتمندی در شعبه یازدهم بازپرس دادسرای ونک مطرح شد. مالباخته گفت: چند روزی به مسافرت رفته بودیم که پس از بازگشت متوجه تخریب پنجره‌های خانه ویلایی و سرقت 6 تخته فرش نفیس و گرانقیمت شدیم.  پس از این شکایت پرونده به دستور بازپرس سبحانی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

با توجه به شگرد سارقان برای ورود به خانه و سرقت فرش‌های گرانقیمت، کارآگاهان به دو دزد سابقه‌دار به نام‌های هوشنگ - 38 ساله - و یوسف - 60 ساله - مشکوک شدند. در تحقیقات نیز مشخص شد هر دو متهم چند ماه قبل با سپردن وثیقه از زندان خارج شده و دیگر بازنگشته‌اند. در حالی که ردیابی‌ها برای دستگیری دزدان حرفه‌ای ادامه داشت کارآگاهان در جریان سرقت‌های مشابه از ده‌ها خانه ویلایی در شهر یزد نیز باخبر شدند.

سرانجام کارآگاهان پلیس آگاهی یزد ردپای دو سارق سابقه‌دار به نام‌های عبدالله - 23 ساله - و ایرج - 50 ساله - را در سرقت‌ها شناسایی کردند که با اعلام موضوع به کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران مشخص شد آنها از دوستان و همدستان هوشنگ و یوسف هستند که همگی در یکی از روستاهای اطراف یزد زندگی مخفیانه‌ای دارند. بدین‌ترتیب پس از شناسایی مخفیگاه متهمان، مأموران در عملیات مشترک غافلگیرانه هرچهار متهم را دستگیر و به تهران منتقل کردند.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی - رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران - با اعلام این خبر گفت: متهمان در بازجویی‌ها به ده‌ها فقره سرقت در تهران و یزد اعتراف کرده و مدعی شدند پول حاصل از فروش فرش‌های سرقتی را صرف اعتیاد کرده‌اند.

سرهنگ ذاکر استقامتی در ادامه از ساکنان محله‌های آفریقا، جردن، اقدسیه و نیاوران که هدف سرقت‌های مشابه قرار گرفته‌اند خواست با مراجعه به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران - واقع در خیابان خرمشهر، میدان نیلوفر - شکایت خود را پیگیری کنند.
56181

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 116860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =