بهره‌برداری از فاز اول هتل شاپورخواست خرم‌آباد در ایام نوروز

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان در نشست با اصحاب رسانه از افتتاح و بهره برداری از فاز اول هتل شاپور خواست خرم آباد در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، سید امین قاسمی گفت: در سال ۹۷ بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های استان دیدن کردند.

سید امین قاسمی افزود: همچنین در طی نه ماهه سال جاری بیش از ۹۱۰ هزار و ۳۴ شب اقامت گردشگران داخلی در لرستان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با افزایش ۳۴ درصدی روبرو بوده است.

دبیر ستاد خدمات سفر لرستان با اشاره به اقامت ۲۱۳۴ نفر شب اتباع خارجی در لرستان تصریح کرد: این آمار نسبت به نه ماهه سال ۹۶ افزایش ۱۳ درصدی را تجربه کرده است.

برپایی ۲۱۷ غرفه ثابت و ۳۴ سیاه چادر فروش صنایع دستی در ایام عید

مهندس قاسمی  برپایی ۲۱۷ غرفه ثابت و ۳۴ سیاه چادر فروش صنایع دستی در ایام عید را از اقدامات این اداره کل در راستای ترویج و حمایت از صنایع دستی استان دانست و اظهار داشت: میزان فروش صنایع دستی در نوروز ۹۷ بیش از دو میلیارد و ۲۸ میلیون تومان بوده که پیش بینی ما افزایش فروش این محصولات در نورزو سال ۹۸ است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه زیرساختهای گردشگری گفت: به منظور ایجاد زیر ساخت ها ۱۶۰ طرح گردشگری جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند که تا کنون ۱۳۰مورد آنها موفق به عقد تفاهم نامه شده اند.

دبیر ستاد خدمات سفر لرستان افزود: در این راستا فاز اول هتل شاپورخواست در ایام نوروز به بهره برداری خواهد رسید و آماده پذیرایی از مهمانان نورزی خواهد بود.

سید امین قاسمی در خصوص وضعیت هتل کیو نیز گفت: به منظور خلع ید پیمانکار این پروژه مکاتبات لازم با اداره کل راه و شهرسازی انجام شده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان صدور مجوز ۳ آموزشگاه برای برگزاری دوره های کوتاه مدت گردشگری را از دیگر اقدامات این اداره کل دانست و اظهار داشت: در این مدت بیش از ۲۰۰ نفر در این آمورشگاهها، دوره های مدیریت فنی بند ب و راهنمایان گردشگری را گذرانده اند.

استقبال از قطار گردشگری

دبیر ستاد خدمات سفر استان با اشاره به راه اندازی قطار گردشگری لرستان گفت: این قطار با استقبال خوب هموطنان مواجه شده به طوریکه تمام بلیط های آن پیش فروش شده است.

مهدس قاسمی ثبت بیش از ۵۰ اثر تاریخی و ناملموس استان را در فهرست آثار ملی را از جمله اقدامات این اداره کل در حوزه میراث فرهنگی دانست و افزود: در روزهای اخیر نیز ۸ اثر ناملموس استان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در خصوص وضعیت پل گپ گفت: مرمت های لازم در ضلع غربی پل صورت پذیرفته است.

مهندس قاسمی افزود: به منظور تبدیل پل گپ به پیاده راه دو پل در بالا دست و پایین دست آن در حال ساخت بوده که با اتمام عملیات ساخت این پلها، تبدیل پل گپ به پیاده راه مسیر خواهد شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1242601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =