پرونده‌های داغ هیئت نظارت بر نمایندگان در سال ۹۷

باشگاه خبرنگاران نوشت: سخنگوی هیئت نظارت بر نمایندگان مهمترین پرونده‌های سال ۹۷ این هیئت را تشریح کرد.

محمدجواد جمالی سخنگوی هیئت نظارت بر نمایندگان با اشاره به مهم‌ترین پرونده این هیئت در سال ۹۷، گفت: مشکلی که برای دورازهی نماینده سراوان در گمرگ پیش آمد یکی از مهمترین پرونده‌ها در سال گذشته بود.

نماینده مردم فسا در مجلس تصریح کرد: شکایت رئیس دولت اصلاحات از کریمی قدوسی و همچنین شکایت معاونت حقوقی ریاست جمهوری از چند نفر از نمایندگان در رابطه با بحث ادعای اعطای تابعیت به ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از مسئولان و فرزندان آنها از سوی آمریکا هم از دیگر پرونده‌های مهم هیئت نظارت بر نمایندگان بود.

وی ادامه داد: شورای نگهبان هم شکایتی از محمود صادقی نماینده مردم تهران به دلیل برخی ادعاها داشت که این نماینده به ما اعلام کرد حاضر است مدارک و شواهد را به صورت مستقیم به شورای نگهبان ارائه کند.

سخنگوی هیئت نظارت بر نمایندگان تاکید کرد: هیئت نظارت بر نمایندگان برای تصمیم‌گیری در انتظار برگزاری جلسه‌ای مشترک میان شورا و این هیئت بود که در سال ۹۷ موفق به انجام آن نشدیم.

وی با اشاره به اولویت‌های هیئت نظارت بر نمایندگان در سال جدید هم گفت: یک ظرافت خاصی در کار ما وجود دارد، از یک سو نباید موجب محدودیت آزادی بیان نمایندگان شویم و از سوی دیگر باید اصول اخلاقی و شأن نمایندگی رعایت شود به ویژه که اکنون فضای مجازی نسبت به رفتار، گفتار و کردار وکلای ملت حساس شده است پس ما باید بیشتر به صورت پیشگیرانه عمل کنیم.

نماینده مردم فسا ضمن توصیه به نمایندگان مجلس درباره لزوم تسلط بر اعصاب و رفتار خود در مجامع عمومی، اعلام کرد: نمایندگان به ویژه در دوره دهم مجلس تحت فشار هستند، زیرا دولت بودجه محدودی دارد و از سوی دیگر مردم به دلیل فشارهای اقتصادی و بیکاری تقاضاهایی را در زمینه‌های مختلف از آن‌ها دارند.

جمالی گفت: نمایندگان باید در مجامع عمومی و جلسات پرسش و پاسخ بر اعصاب و رفتار خود مسلط باشند، زیرا شاهد برخی با هدف ایجاد تنش حتی برخی مطالب را علیه آنها بیان کنند؛ همچنین از محیط‌هایی که امکان بروز برخی حواشی را هم دارد، دوری کنند.

سخنگوی هیئت نظارت بر نمایندگان بیان کرد: نمایندگان مجلس همچنین سعی کنند در مواجهه با حقوق قانونی خود مانند طرح سوال، استیضاح یا تذکر در محدوده قانون با رعایت برخی مسائل وارد حیطه تهمت و توهین نشوند.

۲۱۴۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1243311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =