مسافران از قرار گرفتن در حاشیه زاینده‌رود خودداری کنند

ایرنا نوشت: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به شهروندان و مسافران هشدار داد با توجه به پیش بینی بارندگی شدید از نشستن و یا برپایی چادر در مجاورت رودخانه زاینده رود خوددداری کنند.

محسن گلابی روز دوشنبه افزود: مسافران با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر بارندگی‌ سیل برای اسکان به محل‌های پیش‌بینی شده از جمله هتل‌ها، مهمانپذیرها، خانه های استیجاری، باغ فدک یا سالن‌های ورزشی مراجعه کنند.
مسوول کمیته ایمنی و حوادث ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: بر این اساس اکیپ‌های سازمان آتش نشانی در اکثر نقاط شهر به ویژه محل‌های اقامت مسافران مستقر هستند تا نوروزی بدون حادثه برای شهروندان و مسافران رقم بخورد.
او گفت: هر شب بیش از 350 نفر از نیروهای سازمان آتش‌نشانی در ایستگاه‌ها، محل‌های اسکان مسافران، حاشیه زاینده ‌رود، امداد و نجات مستقر در کوه صفه، غواصی در مجاورت رودخانه زاینده ‌رود طی سه شیفت آماده باش هستند که از این تعداد120 نیروی عملیاتی سازمان تنها در باغ فدک حضور دارند.

او ادامه داد: شب گذشته در سطح شهر اصفهان هشت حریق اطفا و 11 حادثه رفع خطر شد، اما در باغ فدک شب بدون حادثه‌ای داشتیم.
گلابی یادآور شد: شب گذشته 2 هزار و 77 چادر در کمپ باغ فدک توسط مسافران نوروزی برپا شد که نیروهای آتش ‌نشان مستقر در این محل 74 کپسول گاز پیک‌ نیک از چادر مسافران خارج کردند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: هر شب با استفاده از دستگاه‌های مدرن حرارت‌سنج، میزان گرمای تک تک چادرهای مسافران را سنجش می‌ کنند و چنانچه وسایل گرمایشی داخل چادر باشد برای جلوگیری از خطرات آن را از چادر خارج می‌کنند تا شرایط ایمن برای مسافران فراهم شود.
بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی اصفهان از روز گذشته بارش باران و برف از مناطق غربی و جنوبی استان آغاز شده و به تدریج سایر نواحی استان را فرا خواهد گرفت و در بخشی از مناطق پر ارتفاع برف خواهد بارید.
بارش های رگباری، وزش باد شدید و به نسبت شدید و همچنین رعد و برق تا روز چهارشنبه در استان ادامه دارد.
4242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1243952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =