شماری از منازل مسکونی کرهرود اراک به دلیل خطر سیلاب تخلیه شد

ایرنا نوشت: جانشین ستاد مدیریت بحران استان مرکزی اعلام کرد: شماری از منازل مسکونی منطقه کرهرود از توابع کلانشهر اراک شامگاه یکشنبه به دلیل خطر وقوع سیلاب با دستور استاندار مرکزی تخلیه شد.

«مهدی زندیه وکیلی» اظهار داشت: دومین نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران عصر امروز به ریاست مدیریت ارشد استان مرکزی برگزار شد که در آن شرایط تمامی سدها و منابع آبی، تاسیسات و وضعیت مناطق شهری و روستایی رصد شد.
وی توضیح داد: در این نشست بنا به نظر کارشناسان فنی فرمانداری و دستگاه های تخصصی با توجه به اینکه هشت باب منزل مسکونی کرهرود در پای کوه و منطقه پست واقع شده است وسد این منطقه نیز درحالت سرریز است، نیاز به تخلیه فوری داشتند که ساکنان آن ها محل زندگی خود را موقت ترک کرده اند.
جانشین ستاد مدیریت بحران استان مرکزی یاداور شد: ورزشگاه و حسینیه کرهرود برای اسکان اضطراری این افراد و شرایط پذیرایی مهیا شده اما اغلب آنان به منازل اقوام خود رفته اند.
زندیه وکیلی ادامه داد: بخشی از مسیل امان آباد نیز در پی بارش های شدید امروز دچار آبگرفتگی بود که با اقدامات مناسب هدایتگری آب و تثبیت شرایط صورت گرفت.
وی گفت: بنا به گزارش اداره کل هواشناسی استان مرکزی از ساعات اولیه بامداد تا عصر یکشنبه در تمامی مناطق استان مرکزی بارش صورت گرفته و حجم آب حاصله از این بارندگی ها در مناطق مختلف استان بین 5 تا 25 میلیمتر بوده است.
جانشین ستاد مدیریت بحران استان مرکزی افزود: بیشترین بارش ها از شهرستان خنداب با 25 میلیمتر گزارش شده است.
زندیه وکیلی خاطرنشان کرد: پیش بینی شده که حجم و شدت بارش ها در استان مرکزی از ساعت 23 شامگاه یکشنبه افزایش چشمگیری داشته باشد و توام با وزش تندباد و رعد و برق های شدید شود.
وی هشدار داد: با توجه به اینکه سرعت تندباد نیمه امشب 70 کیلومتر در ساعت گزارش شده احتمال خساراتی به سازه های آسیب پذیر وجود دارد و از هم استان ها درخواست می شود اعضای خانواده و خودروهای خود را از ساختمان های فرسوده و غیر مستحکم دور کنند.
جانشین ستاد مدیریت بحران استان مرکزی توضیح داد: در نشست شامگاه امشب همچنین مصوب شده تمامی کارکنان دستگاه های خدمات رسان عضو ستاد مدیریت بحران باید در 2 روز آتی در محل خدمت خود حاضر باشند و مرخصی آنان لغو شده است.
سامانه کم فشار بارشی از بامداد یکشنبه با بارش های پرحجم نقاط مختلف استان مرکزی به ویژه شهرستان های نوار جنوبی و غربی این استان را متاثر کرده است.
ستاد مدیریت بحران استان مرکزی اعلام کرده است که با توجه به پر بودن ظرفیت ذخیره سدها و بندهای خاکی استان و سرریز اغلب آنان مردم باید از حضور در حاشیه منابع آبی، سدها و روهای استان پرهیز کنند.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت، 13 شهرستان و 34 شهر قلب ایران قرار دارد.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1245855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =