وضعیت مسافران و گردشگران نوروزی امسال آذربایجان‌غربی

مدیران ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرستان‌ها آخرین آمار گردشگران و مسافرین نوروزی استان را در تعطیلات نوروزی امسال اعلام کردند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، آخرین آمار گردشگران و مسافرین نوروزی استان اعلام شد.

آمار گردشگران استان

جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: از ۲۸ اسفندماه سال ۹۷ تا ۱۵ فروردین سال جاری ۲ میلیون و ۹۳ هزار و ۳۸۴ نفر بازدید کردند.
وی افزود: در این مدت ۱۲۸ هزار و ۴۶۵ نفر از موزه های استان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است.
وی اضافه کرد: بیش از ۱۳۱هزار نفر در تعطیلات نوروزی در هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان اقامت داشتند که از این تعداد ۸۰۰ نفر در واحدهای بوم‌گردی اقامت کردند.

بازدید ۲۱ هزار مسافر نوروزی از چایپاره

غلام شیرزاده، مسوول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چایپاره با اشاره به برگزاری ۶ عنوان برنامه نوروزی در این شهرستان گفت: در ایام تعطیلات نوروزی ۲۱ هزار مسافر از چایپاره دیدن کردند.

بازدید بیش از ۶ هزار نفر نوروز امسال از قره کلیسا چالدران

شرلی آودیان، رییس پایگاه میراث جهانی کلیساهای ایران، با اشاره به بازدید ۶ هزار و ۵۵۱ مسافر داخلی و خارجی از میراث جهانی قره کلیسا طی روزهای ۲۹ اسفند ماه ۹۷ تا ۱۵ فروردین ماه ۹۸ گفت: سوم فروردین‌ماه بیشترین آمار بازدید از این کلیسا به ثبت رسیده است.

کلیسا

بازدید بیش از ۱۵ هزار مسافر نوروزی از باغچه‌جوق ماکو

علی خورابلو، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماکو، با اشاره به تعداد بازدیدکنندگان از کاخ موزه سردار ماکو اظهار کرد: از ۲۹ اسفند ماه ۹۷ تا ۱۵ فروردین ماه ۹۸ در حدود ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر از این کاخ دیدن کرده‌اند که ۴۰ نفر از آنها را مسافران خارجی تشکیل می‌داده‌اند.

۵ هزار گردشگر از تخت سلیمان تکاب دیدن کردند

مظفر عباس‌زاده، سرپرست مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب گفت: از ۲۹ اسفند ماه ۹۷ تا ۱۴ فروردین ماه ۹۸، پنج هزار و ۹۳۴ مسافر از این مجموعه دیدن کرده‌اند که از این تعداد ۹۴گردشگر خارجی بودند.

توزیع بیش از ۵ هزار نقشه و بروشور راهنمای گردشگری در سردشت / بازدید ۱۶ هزار نفر در ایام تعطیلات نوروزی از آبشار شلماش

صلاح محمدی، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت اظهار کرد: نوروز امسال در حدود پنج هزار و ۵۰۰ نقشه و بروشور راهنمای گردشگری بین مسافران نوروزی توزیع شده است.
وی اضافه کرد: ۱۶ هزار گردشگر نیز در ایام نوروز از آبشار شلماش بازدید کردند.

سفر بالغ بر ۲۰هزار گردشگر به تکاب

امیر مطلوبی، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تکاب گفت: ۲۰ هزار گردشگر ایرانی و خارجی به شهرستان تکاب سفر کرده که از این تعداد پنج هزار و ۲۸۵ از تخت سلیمان و ۸۷۳ گردشگر از زندان سلیمان دیدن کرده‌اند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1247233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • NL ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
    0 0
    آمار غلط. 2 میلیون مسافر فقط 130 هزار نفر در هتل ها موندن؟ ما بقی همه یا تو پارک و کوچه خوابیدن یا پیش اقوام. اونی که می ره پیش اقوام مسافر حسابش نکن.