به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، حمیدرضا عظیمیان در گردهمایی مدیریت و کارکنان شرکت، طی سخنانی با اشاره به ویژگیهای مولای متقیان حضرت علی (ع) اظهار داشت: در شرایط اقتصادی فعلی کشور، همۀ ما باید رفتار و شیوه این امام همام را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا بتوانیم بهخوبی بر مشکلات فائق آییم.
وی از زحمات مدیریت و کارکنان شرکت در سال ۹۷ قدردانی کرد و با بیان اینکه عملکرد فولاد مبارکه در سال ۹۷ در تولید و سودآوری اقتصادی بسیار موفقیتآمیز بوده است، گفت: فولاد مبارکه توانست اهداف سال ۹۷ خود را در اکثر نواحی و بخــشها بهخــوبی محقق کند.
مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن ارائه گزارش عملکرد نواحی مختلف شرکت افزود: با تلاش کارکنان واحد گندلهسازی میزان تولید در این بخش با دو درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۷ میلیون و ۴۶۰ هزار تن رسید.
وی ادامه داد: در تولید محصولات گرم، کارکنان بلندهمت نورد گرم فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا، درحالیکه برنامه سال ۹۷ تولید ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بود، موفق به تولید ۶ میلیون و ۳۶۵ هزار تن کلاف گرم شدند و در بخش محصولات سرد و پوششدار نیز برنامه سالانه تولید یکمیلیون و ۴۹۵ هزار تن بود که با تلاش جمعی کارکنان در پایان سال تولید یکمیلیون و ۵۵۵ هزار تن محصولات سرد محقق شد.
وی برنامۀ تولید محصولات پوششدار شرکت را ۲۷۹ هزار تن اعلام کرد و اظهار داشت: در پایان سال، تولید ۲۹۳ هزار تن انواع محصولات پوششدار را شاهد بودیم.
عظیمیان در ادامـــه خاطرنشان کـــــرد: علی رغم همــــه محدودیتها، کارکنان بخشهای احیا مستقیـم و فولادسـازی و ریختهگری مداوم شرکت توانستند آهن اسفنجی موردنیاز کورههای قوس الکتریکی و تختال موردنیاز ناحیه نورد گرم را تأمین کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از مهمترین دستاوردهای شرکت در سال ۹۷ را افزایش بهرهوری نیروی انسانی، تولید ۹ گرید جدید فولادی، طراحی، ساخت و راهاندازی لوپرهیدرولیکی قفسه F۴ نورد گرم، راهاندازی و بهرهبرداری از سیستم جمعآوری و انتقال پسابهای شهری، برشمرد و گفت: بهرهبرداری از طرحهای توسعه زیر سقف مجتمع فولاد سبا، دستیابی به رکورد تحویل ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصول در بازار داخل، مشارکت در افزایش سرمایه شرکتهای سرمایهگذاری استراتژیک نظیر توسعه معادن و فلزات، افزایش سرمایه شرکت از ۷هزار و ۵۰۰ به ۱۳هزار میلیارد تومان، پرداخت ۱،۱۷۹ میلیارد تومان از مطالبات سود سهامداران در موعد قانونی، دستیابی به سطح زرین جایزۀ بنیاد مدیریت کیفیت اروپا و کسب تنها تندیس جایزه ملی کیفیت ایران از دیگر دستاوردهای این شرکت بوده است.
مدیرعامل فــولاد مبارکه تاکید کرد: کسب تندیس طلایی رعایت حقوق مصرفکنندگان برای چهارمین سال پیاپی، کسب تندیس جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری برای اولین بار در کشور کسب رتبۀ اول در گروه فلزات اساسی و رتبۀ دوم در کشور در شاخص ارزشافزوده در بین صد شرکت برت، دستیابی به رکوردهای جدید کاهش مصرف آب در سال ۹۷ علیرغـــم افزایش ظرفیـــت سهبرابــــری تولید، بهنحویکه مصرف آب در خطوط تولید شرکت نسبت به سال ۹۱ از ۴/۲ مترمکعب به ۲/۷ مترمکعب بر تن تولید کاهشیافته است از دیگر دستاوردهای فولادمبارکه که این دستاورد برای سایر رقبای داخلی و جهانی یک الگو محسوب میشود.
وی ثبات شرکت در سال ۹۷ را بهعنوان یکی از دستاوردهای شرکت در سال گذشته دانست و تصریح کرد: باهمت و همدلی کارکنان تلاش کردیم تا شرکت بدون هرگونه چالش در مسیر رشد و سودآوری اقتصادی حرکت کند.
تولید ایمن، پایدار و اقتصادی را شعار فولاد مبارکه در سال ۹۸
عظیمیان تولید ایمن، پایدار و اقتصادی را شعار فولاد مبارکه در سال ۹۸ معرفی کرد و گفت: خوشبختانه کارکنان شرکت با واژههای مذکور بهخوبی آشنایی دارند و میدانند که برای تحقق این شعار چگونه باید حرکت کنند.
وی تمرکز بر تأمین مواد اولیه و الکترود گرافیتی و مدیریت هرچه بیشتر مصارف انرژی را مهمترین برنامههای شرکت در سال آتی معرفی کرد و گفت: با مذاکرات انجامشده با مسئولان ذیربط، در حال اجرایی کردن اقداماتی هستیم تا در کنار تلاش و همدلی کارکنان شرکت اجازه ندهیم تولید و سودآوری در فولاد مبارکه با کوچکترین چالشی مواجه شود.
بومیسازی تجهیزات موردنیاز صنعت فولاد توسط فولاد مبارکه با کمک سازندگان داخلی
مدیرعامل فولادمبارکه با اشاره به اهمیت حمایت هرچه بیشتر از تولید داخلی تصریح کرد: همانگونه که پیشاز این نیز تأکید کردهایم، فولاد مبارکه بر آن است تا با کمک سازندگان داخلی، بخش بیشتری از تجهیزات موردنیاز این صنعت را بومیسازی کند.
عظیمیمان گفت: در نقشه استراتژی شرکت فولاد مبارکۀ اصفهان افق ۱۴۰۰-۱۳۹۸ دستیابی به سودآوری پایدار با حفظ سطح فروش محصولات با تأکید بر محصولات ویژه، مدیریت سبد سرمایهگذاریها، رشد درآمد و همچنین ارتقای بهرهوری با مدیریت هزینهها و بهای تمامشده و مدیریت اثربخش ظرفیت داراییها آمده است، ضمن اینکه بهمنظور افزایش رضایتمندی مشتریان، راهکارهایی نظیر ارائه محصولات با قیمت و شرایط پرداخت رقابتی، ارائه محصولات باکیفیت مطلوب و پایدار، تأمین پایدار و تحویل بهموقع نیاز مشتری و توسعه سبد محصولات در نظر گرفته شده است.
وی تأکید کرد: چنانچه کارکنان سازمان به کاری که انجام میدهند اعتقاد داشته باشند و تعلق سازمانی داشته باشند، بدون شک نتایج درخشانی به بار خواهد نشست؛ ازاینرو از همه همکاران میخواهم که با هدف خدمت به کشور و با پشتکار و تلاش بیشتر در راه تحقق اهداف شرکت گام بردارند.
۴۶
نظر شما