۱۵ تن مواد غذای غیر بهداشتی  در اردبیل از چرخه مصرف خارج شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت:در طول طرح سلامت ایام نوروزی که با بازرسی های انجام شده از اماکن حساس صورت گرفته بود، مقدار ۱۴ هزارو ۷۹۳ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی از چرخه مصرف خارج شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، قدرت اخوان اکبری در نشست خبری که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر گزار شد، اظهار کرد: طرح سلامت در ایام نوروز از ۲۰ اسفند ماه ۹۷ لغایت ۱۷ فروردین سال جاری انجام یافته است که در طول این طرح در حوزه ی بهداشت تعداد ۱۹ هزارو ۲۲۴ مورد با زرسی هایی از مراکز و اماکن تحت پوشش انجام یافته است که شامل خواربار فروشی ها، نانوایی ها، اماکن بین راهی اغذیه فروشی و... بود است.

وی بیان کرد: در طول مدت طرح سلامت در ایام نوروزی تعداد ۷ هزارو ۹۴۰ مورد بازدید از مراکز حساس انجام یافته است که از این تعداد ۷۶ مورد از اماکن متخلف به دستگاه قضایی معرفی شده و تعداد ۹ مورد از اماکن غیر بهداشتی نیز پلمپ شده اند و در کنار آن ۱۴ هزار و ۷۹۳ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی از چرخه مصرف خارج شده است.

اخوان اکبری خاطر نشان کرد: تعداد ۲ هزار و ۳۳۵ مورد سنجش بهداشت با تجهیزات پرتابل انجام یافته و تعداد موارد سنجش کلر باقی مانده در آب نیز به تعداد ۳۰۳ مورد نمونه برداری تحقیقی مواد غذایی و صنایع غذایی انجام یافته و ۱ هزارو ۳۱ مورد چاپ و رسانا اموزشی انجام یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در حوزه معاونت درمان نیز تعداد کل مراجعین به اورژانس های کلی بیمارستان های استان اردبیل به تعداد ۱۰۹ هزارو ۶۰۶ نفر بوده که از این تعداد ۹۵ هزارو ۴۸ نفر به صورت سر پایی درمان شده و ۱۴ هزارو ۵۵۸ نفر نیز منجر به بستری شده اند و در کنار آن یک هزارو ۱۷۶ جراهی اورژانسی انجام یافته و یه هزارو ۷۱ نفر نیز جراحی های غیراورژانسی در طی این مدت صورت پذیرفته است.

وی افزود:کل مصدومین ترافیکی ۷۶۷ نفر بود، که نسبت به سال گذشته ۲۰٪ کاهش یافته است و تعداد خدمات اورژانسی مصدومین ترافیکی ۶۱۷ نفر بوده و کل مأموریت انجام یافته در طی این مدت ۳ هزارو ۳۳۸ مورد انجام یافته که نسبت به سال گذشته ۶٪ افزایش را نشان می دهد . و البته تعداد مأموریت های ترافیکی ۴۴۲ مورد انجام یافته است و تعداد کل فوتی های ترافیکی ۵ نفر بوده است که طبق آمار ۲۸٪ نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

اخوان اکبری اظهار داشت : در طی این مدت تعداد ۷۵ دستگاه آمبولانس ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس ، ۹ دستگاه موتور آمبولانس و همچنین اورژانس هوایی فعال بود و ۴ هزار نفر نیروی انسانی فوریت های پزشکی مشغول به خدمت رسانی بوده اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1247858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =