۰ نفر
۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
کاهش انتقال مصدومین جاده‌ای در اردبیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: با همکاری و همدلی مناسب دستگاه‌های متولی از جمله پلیس راه، راهداری، اورژانس، هلال احمر و سایر دستگاه‌ها با فرهنگ سازی و انجام نظارت‌های لازم خوشبختانه نسبت به سال گذشته در انتقال مصدومین با ۳۴ درصد کاهش مواجه شدیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، رامین معبودی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل با بیان ضرورت کاهش زمان حضور در صحنه حوادث، تصریح کرد: در طرح نوروزی میانگین مدت زمان حضور هلال احمر اردبیل بر سر صحنه حوادث به هشت دقیقه و ۲۶ ثانیه رسیده که نسبت به سایر ایام با کاهش مدت زمان امدادرسانی نیز همراه شده بود.

وی افزود: با افزایش پایگاه‌های امدادی هلال احمر ارتقای سرعت امدادرسانی در سوانح مختلف امکان پذیر شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: همزمان با آغاز طرح امداد و نجات نوروزی و تأمین ایمنی و سلامت مسافران در تلاش بودیم تا به مدت ۲۲ روز از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین وظایف مورد اشاره در جمعیت سازمان هلال احمر را به صورت دقیق در استان اردبیل نیز اجرایی نمائیم.

معبودی از فعال بودن ۲۰ پایگاه ثابت و موقت در طرح نوروزی امداد و نجات هلال احمر اردبیل خبر داد و افزود: در این مدت برای ارائه خدمات ۱۲ مورد از پایگاه‌ها به صورت ثابت، هفت پایگاه موقت و یک پایگاه کوهستان نیز در جاده‌های مواصلاتی مستقر شده بودند.

وی با بیان اینکه ۲۰ دستگاه آمبولانس و ۱۰ دستگاه خودروی پشتیبان برای اجرای عملیات نوروزی امداد و نجات هلال احمر در اختیار قرار گرفته شده بود، افزود: ۹۴۶ دستگاه روز با مشارکت دو هزار و ۲۴۴ نفر روز در عملیات مورد نظر حضور داشتند.

معبودی با اشاره به توزیع بروشورهای امدادی و آموزشی با هدف ارائه مفاهیم فرهنگی چندرسانه‌ای و فراهم آوردن سفر ایمن خبر داد و یادآور شد: توانمند نمودن رانندگان با ارتقای آموزش‌های لازم و یادآوری ضرورت رعایت قوانین و نکات ایمنی در کاهش حوادث مثمر ثمر واقع خواهد شد.

اردبیل ۸ محموله امدادی به مناطق سیل زده کشور ارسال کرد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان از ارسال ۸ محموله امدادی به مناطق سیل زده کشور خبر داد. 

وی افزود: تاکنون ۸ محموله امدادی شامل ۷ هزار ۵۲۱ تخته موکت ۲/۳ به مبلغ ۹۵۴ میلیون تومان یک هزار و ۵۰۰ بسته غذایی و به مناطق ارسال شده است بطوریکه با مردم و خیرین استان نیز اقدمات خوبی در این خصوص انجام داده‌اند. 

به گفته وی در مناطق سیل زاده توزیع شناسنامه امدادی آغاز شده تا از هرگونه سواستفاده سودجویانه جلوگیری شود. 

وی اضافه کرد: هلال احمر کشور بر اساس نیاز مناطق حادثه‌ دیده کمک های لازم را از استان‌ها درخواست می کند بطوریکه استان اردبیل هم در این زمنیه با تمام نیروها و خدمات خود آماده امداد رسانی است. 

معبودی در ادامه با اشاره به حضور ۸۸ تیم عملیاتی هلال احمر در طرح نوروزی امداد و نجات اظهار کرد: در این ایام ۲ هزار ۲۴۴ نفر/ روز در ۱۷ حادثه خدمت رسانی کردند. که از این تعداد ۴۶ مورد حوادث جاده‌ای و  ۱۲ مورد برف و کولاک بوده است. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به امداد رسانی به ۲ هزار و ۴۰۰ نفر حادثه دیده طول طرح نوروزی ادامه داد:  بیشترین حادثه دیده با ۲ هزار و ۲۱۰ نفر  مربوط به حوادث برف و کولاک است. 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1248240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =