کمیته‌ای در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای رسیدگی به لغو تورهای ورودی ایجاد شد.

فهیمه حسن‌میری: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، کشور ما با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردش، قابلیت جذب گردشگر فراوانی دارد اما اقدامات غیرکارشناسی و بی‌توجهی‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد سبب شده عملاً آمار گردشگر بالایی نداشته باشیم و حتی اخیراً شاهد لغو برخی از تورهای ورودی نیز بوده‌ایم به طوری که نایب‌رئیس جامعه تخصصی تورگردانان از کنسل شدن برخی از تورهای ورودی به دلیل کمبود مکان اقامتی در شهرهایی مانند اصفهان، تهران و شیراز خبر داده است.

براساس آمارهای موجود هم‌اکنون بین 50 تا 60 آژانس در ایران زمینه تورهای ورودی فعالیت می‌کنند که آنها نیز به دلیل افزایش نرخ‌ها در آستانه ورشکستگی قرار دارند.
در همین زمینه یک عضو انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از وزارت امور خارجه بخواهد برای رفع مشکل ایجاد شده در گردشگری رسماً اقدام کند.

علی‌اصغر توکلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرده است: مسئولان برای گردشگری ایران هزینه‌ای نمی‌کنند و در حالی ‌که باید در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری کشورهایی که کاربرد دارند و بازار هدفند، حضور یابند و به آژانس‌ها تسهیلات و غرفه‌ رایگان را برای شرکت در این نمایشگاه‌ها بدهند، برای حضور در نمایشگاه‌های کشورهایی که اصلاً هدف ما نیستند و گردشگران زیادی ندارند، برنامه‌ریزی می‌کنند.

این تورگردان بیان کرد: چند سال است که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قول داده ‌٥٠ درصد هزینه‌ تبلیغات را به آژانس‌ها بدهد؛ اما با وجود این که بارها نامه‌هایی را درباره‌ تبلیغات انجام ‌شده توسط آژانس‌ها، به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری فرستاده‌ایم، تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است.

محمدشریف ملک‌زاده، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، درباره‌ لغو برخی تورهای خارجی مسافرتی به کشور گفت: من لغو ‌شدن برخی از تورهای آژانس‌های مسافرتی را رد نمی‌کنم، اما آمارهای ما نشان می‌دهند که در سه ‌ماه نخست امسال نسبت به سال پیش، تورهای ورودی گردشگری به کشور با ‌٤/٥ درصد رشد همراه بوده‌اند بنابراین کمیته‌ای برای بررسی موضوع لغو تورهای مسافرتی تشکیل داده و از آژانس‌های مسافرتی خواسته‌ایم تا مستندات و راهکارهای خود را برای جلوگیری از این موضوع به این کمیته ارائه دهند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 12488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =