۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
نمک به زخم سیل‌زدگان نپاشید

بارندگی‌های کم سابقه اخیر باعث شد خسارات فراوانی به مردم استان‌های مختلف به ویژه لرستان و خوزستان وارد شده و موجی از رنج، آزردگی و غم در این مناطق به وجود آورد.

عده بیشماری در سیل، همه زندگی خود و برخی هم عزیزان شان را از دست دادند. اخبار حوادث سیل و مشاهده وضعیت سیل زدگان باعث شد سیل یاری مردم به سوی این مناطق سرازیر شود. البته تلاش ارزشمند دولتمردان، سپاهیان، ارتش، هلال احمر و مردم تا حدودی باعث دلگرمی و کاهش آلام سیل‌زدگان شد ولی در این میان دو طیف و جریان فرصت را غنیمت دانسته، راه افتادند تا در میان سیل زدگان از آب گل آلود، ماهی مقصود سیاست صید کنند.

ضدانقلاب‌ها، وهابیون و حتی برخی چهره‌هایی که تحت تاثیر تبلیغات بیرونی هستند دنبال این بودند که از خرابی‌های سیل فیلم بگیرند و یا با تشدید نارضایتی سوژه خلق کنند تا از طریق شبکه‌ها و رسانه‌های معاند چنین به مردم القا کنند که کاری برای سیل زدگان انجام نمی‌شود. این عده نه دلشان برای سیل‌زدگان و مردم سوخته بود و نه کمکی به حال آنها بودند بلکه دنبال ایجاد نارضایتی بین مردم و جریحه دار کردن احساسات آنها هستند.

آنچه تاسف بارتر است این است که در کنار اینها عده‌ای که به خیال خود ادعای دفاع از نظام و انقلاب را دارند، حادثه اخیر را بهترین فرصت برای روی گردانی مردم از دولتمردان به ویژه رئیس‌جمهور یافته و راه افتاده رفته‌اند در مناطق سیل‌زده مرتب در بین آنها و در شبکه‌های اجتماعی چنین القا می‌کنند که دولت برای سیل‌زدگان کاری نمی‌کند و عامل بدبختی و ویرانی سیل دولتمردان هستند.

بدون‌تردید دستاورد تلاش‌های هر دو جریان یکی خواهد بود وآن هم ناامید شدن مردم از نظام جمهوری اسلامی است. هرچند از جریانات ضد انقلاب انتظاری جز آنچه انجام می‌دهند، نمی‌رود و به خاطر سوابقشان اثر کمی هم بین مردم می‌گذارند ولی سوال اساسی این است که چرا برخی که مدعی انقلابی گری هستند رفتار ضد انقلابی دارند؟ چرا همان کاری را انجام می‌دهند که دشمنان می‌خواهند؟ مردم حادثه دیده بسیار آزرده خاطرند. با این گونه رفتارها نمک به زخم آنها نپاشید. عصبانی کردن این مردم قطعاً آبی را برای جریان‌های سیاسی داخلی گرم نمی‌کند؛ بیشتر آنها را در آینده از چشم مردم می‌اندازد.

* سرمقاله روزنامه ۱۹ دی سه‌شنبه ۲۷ فروردین

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1251029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =