مهدی چمران از سه شنبه گذشته در بخش مراقبتهای ویژه قلبی بستری شده و همکارانش می گویند وی به خاطر آلودگی هوا به بستر بیماری افتاده است.

امیدسلیمی بنی:بالاخره خیاط به کوزه افتاد و رئیس شورای شهر نیز قربانی آلودگی هوا شد. این چیزی است که اعضای شورای شهر می گویند. آنها معتقدند مهدی چمران به دلیل استنشاق گازهای آلوده در هوای تهران است که روزهای اخیر را در بخش مراقبتهای ویژه می گذراند.

آنها معتقدند بیمار جدید بخش CCU در بیمارستانی که نام برادرش را در پیشانی دارد، مدتهاست به دلیل هوای آلوده تهران در وضعیت بدی به سر می برده، تا جایی که پزشکان به رئیس شورای عالی استانها تکلیف کرده اند از روی تخت بیمارستان، نظاره گر وضعیت تهران باشد.

به جز این مقام شهری، معاون عمران استاندار تهران نیز می گوید از ابتدای بالا گرفتن بحران آلودگی در هوای تهران، سرفه های خشک امانش را بریده و مثل هر سال، مشکلات ریوی محمدرضا محمودی تا پایان ناسالم بودن آلودگی هوا، ادامه خواهد یافت.

اکنون بیش از گذشته این نکته بدیهی روشن می شود که بیماریهای ناشی از آلودگی هوا مسئول و غیر مسئول نمی شناسد. شاید به همین بهانه هم که باشد، اندکی آمار 4 هزار قربانی سالانه آلودگی هوا در تهران که بارها توسط وزارت بهداشت تکذیب شده بود، جدی تر گرفته شود.

از طرف دیگر، کارشناسان آلودگی هوای تهران می گویند با قطع بارندگی های اخیر، آلودگی هوا به وضعیت سابق بازگشته و دوباره تهدیدی جدی برای سلامت جامعه پایتخت نشین محسوب می شود.

بستری شدن این مقام مسئول در بیمارستان نشان می دهد مسئله آلودگی هوا به قدری جدی است که اگر به آن توجه نشود، هر کسی در هر مقامی، تهدید خواهد شد.

42/133

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 125197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
    0 0
    بلکه اینطوری پول مترو را بگیرند ...
  • سعيد IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
    0 0
    جالت داره چرا نظرات من را چاپ نمي كنيدددددددد!!!!!!!!!!!
  • امیر IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
    0 0
    شاید بالاخره بپذیرند هوا آلوده است و مرگ فقط برای همسایه خوب نیست !
  • ب IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
    0 0
    مسئله آلودگی هوا به قدری جدی است که اگر به آن توجه نشود، هر کسی در هر مقامی، تهدید خواهد شد!!!! خوب شد گفتین! وگرنه داشتیم فکر میکردیم آلودگی و مریضی فقط برای ماست! واقعا نیاز بود اقای چمران بستری بشه تا به این نتیجه برسین؟؟؟
  • علي IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
    0 0
    متاسفانه اين روزها كمتر به سلامتي مردم توجه مي شود و ساير مسايل در ارجحيت است