ایسنا نوشت: کنگره بین‌المللی سیستم‌های کلان مقیاس محاسباتی و تحلیل کلان داده با حضور وزیر ارتباطات از تاریخ سوم تا پنجم اردیبهشت ماه در تهران برگزار می‌شود.

از گذشته تا کنون، همواره پیش‌بینی آینده آرزوی بشر بوده تا بتواند تصمیمات درستی اتخاذ کند، امروزه دانش و فناوری مرتبط به حوزه تحلیل کلان داده و انجام محاسبات آن در بستر سیستم‌های محاسباتی کلان مقیاس این رؤیای دیرینه را به حقیقت نزدیک می‌کند. روند تاثیرگذاری تحلیل کلان داده‌ها در زندگی بشر به شدت در حال رشد است، بطوری‌که داده و دانش حاصل از تحلیل آن برای صاحبان آنها ارزش محسوب می‌شود. متخصصان و صاحبنظران معتقدند که یادگیری ماشین، اینترنت اشیا، آنالیزهای پیشگویانه و سیستم‌های محاسباتی تاثیر بسیاری بر سرعت بخشی بر این روند در سال‌های پیش رو خواهد گذاشت. لذا نیاز به ایجاد هم‌افزایی و مشارکت محققان و صاحبان صنایع در این حوزه امری ضروری است که دانشگاه خوارزمی در همین راستا میزبانی کنگره بین‌المللی سیستم‌های کلان مقیاس محاسباتی و تحلیل کلان داده (TopHPC) را در کشور برعهده گرفته است.

میزبانی کنگره بین‌المللی سیستم‌های کلان مقیاس محاسباتی و تحلیل کلان داده (TopHPC) در ایران با پشتوانه ۲۶ ساله در اتحادیه اروپا با هدف گردهم آوردن دغدغه‌مندان در این حوزه و مطرح شدن دستاوردها و مسائل باز در راستای گسترش همکاری‌های مشترک و منتفع شدن همه شرکت کنندگان علمی، صنعتی و دولتی است که ۳ تا ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

تحلیل کلان داده‌ها، محاسبات کوانتوامی و ابری، اینترنت اشیاء، سیستم‌های محاسباتی و کلان داده‌ها در سلامت و بهداشت و درمان و… از محورهای هم اندیشی در این کنگره است.

سخنرانان بین‌المللی کنگره TopHPC2019، صاحبنظران و محققان حوزه‌های کلان داده‌ها و سیستم‌های محاسباتی کلان مقیاس از آمریکا، کانادا، سوئد، ایتالیا، هنگ کنگ، روسیه، آلمان، فرانسه، هلند و اتریش هستند. همچنین در این کنگره مهندس آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و اندیشمندان داخلی سخنرانی خواهند داشت.

بر اساس اعلام دانشگاه خوارزمی، در راستای تامین ابعاد صنعتی و کاربردی کنگره، کارگاه‌های تخصصی و عملیاتی در خصوص مباحث کلان داده‌ها و سیستم‌های محاسباتی کلان مقیاس در حوزه‌های مختلف مانند بانکداری، نفت و گاز، صنعت و غیره طراحی شده است که توسط متخصصینی از اسپانیا، لهستان، فرانسه، آلمان و ایران برگزار خواهد شد. همچنین در جنب کنگره نمایشگاه تخصصی شرکتهای دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه تحلیل داده و سیستم‌های رایانشی حضور خواهند داشت تا محصولات و خدمات خود را ارائه کنند.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1252344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =