واقعیت این است که شکل انتقال بیماریهای واگیر در جامعه عوض شده است.

مهتاب کرامتی هنرپیشه سینما و تلویزیون و سفیر صلح سازمان ملل در ایران است که تاکنون فعالیتهای زیادی را داشته است. با او در کافه خبر پیرامون کارهای یونیسف در ایران و به خصوص برنامه 5 ساله مبارزه با ایدز سازمان ملل گفتگو داشتیم. به گفته وی، از ظرفیتها و پتانسیل جوانان و نوجوانان باید برای مقابله با ایدز استفاده شود و آنها می توانند به عنوان سفیران آگاه سازی در جامعه به کار گرفته شوند.

کرامتی در پاسخ به این سوال که "پیش بینی شما از آینده بیماریهای واگیر چیست و آیا بحرانی در راه است؟" میگوید: البته من پیشگو نیستم، ولی فکر میکنم این مقوله نیاز به پیشگویی پیچیده ای هم ندارد. اگر امروز به این موضوع نپردازیم، فاجعه ای که اتفاق می افتد، به قدری عظیم است که ابعاد آن غیرقابل پیش بینی است.

او اشاره میکند: اتفاقی که دارد می افتد خیلی وخیم تر از آمار رسمی مبتلایان است. می دانیم واقعیت 5 برابر بیشتر از آمار اعلام شده مبتلایان است و این اصلا عدد کمی نیست.

این هنرپیشه مطرح کشورمان در ادامه بیان میکند: واقعیت این است که شکل انتقال بیماریهای واگیر در جامعه عوض شده است. نوجوان جامعه ما توسط ارتباطات، اینترنت، ماهواره، فیلم و صحبت کردن و خبرگزاریها، خیلی آگاه است و می تواند به راحتی برای آموزش دیگران کمک کند. فکر می کنم این ظرفیت نادیده گرفته شده، باید روی نوجوان و جوان کار کنیم و بعد در کنار آن بستر مناسبی را آماده کنیم تا والدین بپذیرند درباره بیماری ای مانند ایدز با بچه شان صحبت کنند.

گفتگوی کامل را اینجا بخوانید./ 44

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 125267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • azad IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
    1 0
    پس چرا رسانه ملی ما میگه نگران مباشید و امار خلاف واقعیت یعنی دروغین را ارائه میدهد . یعنی با پنهان کاری و دروغ کار درست میشه اقای ضرغامی ودوستان. اگه امکانش هست نظر این ایرانی را هم بذارید.
  • بدون نام US ۰۴:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
    0 1
    حالا اگر یک پزشک این حرف را میزد باز هم یه چیزی میشد ولی یک آرتیست نباید خودش را داخل اینجور حرفا بکنه !!!!!!