جذب ۱۰۰ درصدی  تسهیلات مشاغل خانگی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد چهارمحال‌وبختیاری

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در سال ٩٧ از حدود یازده میلیارد و نهصد میلیون ریال سهمیه مشاغل خانگی تخصیص یافته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان، همه این مقدار سهمیه با موفقیت جذب گردید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی فرهنگ وارشاد اسلامی استان ، جواد کارگران ضمن اعلام این خبر افزود: مشاغل خانگی فرهنگی و هنری، مشاغلی هستند که با حدأقل سرمایه می توانند به درآمد زایی و ایجاد شغل منجر شوند.

وی ادامه داد: واحد اشتغال و کار آفرینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری  که از سال ٩٤ با اهتمام خود در مقوله ساماندهی مشاغل خانگی فرهنگی  هنری بارها مورد تشویق و تقدیر معاونت محترم توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و نیز اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است در سال ٩٧ موفق به ارسال مبلغ  بیست و هشت میلیارد ریال پرونده های معوق مشاغل خانگی از سال ٩٦ به بانک های ملی، رفاه کارگران، مسکن و سپه شده است و با تخصیص تسهیلات قرض الحسنه، خواسته هنرمندان متقاضی در انتظار تسهیلات را جلب نمود.

کارگران ادامه داد:در سال ٩٧ نیز از حدود یازده میلیارد و نهصد میلیون ریال سهمیه مشاغل خانگی تخصیص یافته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرمانداری ها، همه این مقدار سهمیه با موفقیت جذب گردید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همه ساله از سهمیه مشاغل خانگی، تعداد محدودی ازهنرمندان واجد شرایط زیر مجموعه این اداره کل حمایت می شوند که در سال ٩٧ این غربالگری با دقت هرچه بیشتر انجام گرفت تا انحراف تسهیلات مشاغل خانگی در این مسیر به حدأقل برسد.

وی ادامه داد: در بازدید های انجام گرفته توسط هیئت محترم نظارت بر مشاغل خانگی استان، طرح های زیرمجموعه این اداره کل همواره با رضایت ناظرین همراه بوده است.

وی همچنین افزود: در سال ٩٧ طرح های مستقل مشاغل خانگی در قالب تسهیلات قرض الحسنه ١٠٠ میلیون ریالی حمایت و به بانک های عامل معرفی شد. در میان دستگاه های اجرایی استان، طرح های این اداره کل از تنوع بیشتری نسبت به سایر دستگاه های اجرایی متولی حمایت از شاغلین خانگی در سطح استان را داشت و سوابق هنری با دقت هر چه تمام تر بررسی گردید.

کارگران گفت: شاغلین خانگی این اداره کل در رشته های متنوعی از جمله تدوینگری فیلم و تصویر، گرافیک کامپیوتری، برنامه نویسی، هنرهای تجسمی از جمله نقاشی، کیف سازی و نمد ساز مدرن، آکسسوار صحنه طراحی دکوراسیون داخلی، خوشنویسی، ترجمه کتاب و مقاله، ساخت احجام چوبی با دستگاه سی ان سی و نیز روزنامه نگاری حمایت گردیدند.

قابل ذکر است در میان طرح های شهرستان شهرکرد طرح های پشتیبان دارای توجیه اقتصادی نیز به چشم می خورند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در خصوص واحد اشتغال و کار آفرینی این اداره کل گفت: این واحد در تمام مراحل، از معرفی تا دریافت تسهیلات و رفع موانع از جمله بحث ضمانت از طریق مراجعه، پیگیری های دائم و تماس مستمر با بانک ها و نیز  دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری در کنار شاغلین خانگی زیر مجموعه خود بوده است و موجبات رضایت مراجعین این واحد را فراهم نموده است.

کارگران در پایان ابراز امیدوای کرد که در سال های آتی با افزایش مبلغ تسهیلات مشاغل خانگی، تعداد بیشتری از اقشار جوان، به ویژه در بخش فرهنگ و هنر را بتوان مورد حمایت تسهیلاتی قرار داد و با تصمیم گیری ها و رایزنی های مسئولین، امکان استفاده از نمایشگاه های ملی به صورت رایگان برای این هنرمندان ارزنده فراهم گردد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1252759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =